English

تاکید بر نقش ویژه بنیاد رودکی در ارتقای موسیقی فاخر

تالار وحدت با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی میزبان اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها» بود که در حاشیه این رویداد بر نقش ویژه بنیاد رودکی در ارتقای موسیقی فاخر تاکید شد.

تاکید بر نقش ویژه بنیاد رودکی در ارتقای موسیقی فاخر
به گزارش خبرگزاری موج

، اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها»، ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استاد مجید انتظامی، پس از ۵ شب اجرا با اسقبال ویژه مخاطبان در تالار وحدت به پایان رسید.

در حاشیه اجرای آخر این رویداد، عباس مقتدایی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «موسیقی فاخر در کشور ما هم سابقه قابل توجهی دارد و هم یکی از عرصه‌هایی است که می‌توانیم پیام کشور را به مخاطبان داخلی و خارجی ارایه دهیم» اظهار کرد: در اجرای «همراه با خاطره ها» بخشی از آنچه در اذهان و خاطرات مردم عزیز ایران شکل گرفته باز آفرینی شد؛ چراکه مردم با فیلم‌های دفاع مقدس آشنایی دارند و آنها را از خاطرات ادوار زندگی خود قلمداد می‌کنند.

وی افزود: «همراه با خاطره‌ها» در شمار کارهای فاخر قرار دارد؛ به ویژه اینکه اجرای دوباره آن همزمان شد با رخدادی که در کرمان به وقوع پیوست و اقدام ارزشمندی که اتفاق افتاد این بود که از شهدای کرمان در این رویداد یاد شد؛ این موضوع نشان می‌دهد که می‌توانیم برای انتقال پیام انقلاب اسلامی و ایران سربلند، هنر را به کار بگیریم. دستگاههای متولی فرهنگی می‌توانند از موسیقی به عنوان پیام رسان استفاده کنند.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره نقش متولی‌گری بنیاد رودکی در ارکستر موسیقی ملی ایران گفت: بنیاد رودکی می‌تواند هم در ارتباطات بین‌المللی و هم در ارتباطات داخلی خود در زمینه ارتقای موسیقی فاخر گام بردارد.

 

به اسطوره‌های حوزه موسیقی توجهی ویژه شود 

همچنین زهره سادات لاجوردی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در توصیف فضای تالار وحدت در زمان اجرای «همراه با خاطره‌ها» گفت: امشب شاهد اجرای بسیار شور انگیزی از سوی استاد مجید انتظامی و ارکستر موسیقی ملی ایران بودیم.

وی با بیان اینکه «استاد انتظامی بعد از بیش از یک دهه به روی صحنه رفتند»، افزود: در اجرای امشب شاهد ایجاد فضایی حماسی در تالار وحدت بودیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: با توجه به استقبال پر شوری که از این اجرا صورت گرفت، انشاءالله شاهد برگزاری بیشتر رویدادهایی از دست باشیم. 

وی با اشاره به لزوم توجه به حوزه موسیقی گفت: باید توجه ویژه‌ای به اسطوره‌های این حوزه صورت بگیرد.

 

باید مفاخر موسیقایی کشور را حفظ و تجلیل کنیم

احسان قاضی‌زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: امشب شب خاطره انگیزی بود چراکه شاهد اجرای کاملاً گرم و گیرای آثار استاد انتظامی بودیم.

وی با اشاره به حضور استاد انتظامی در صحنه اجرای تالار وحدت گفت: بعد از مدت بیش از ۱۰ سال ایشان در تالار وحدت حضور پیدا کردند و رهبری ارکستر موسیقی ملی ایران را در قطعاتی خاطره انگیز بر عهده گرفتند که جای شکر و غنیمت دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید مفاخر موسیقایی کشور را حفظ و تجلیل کنیم و مورد احترام قرار دهیم.

 

رویدادهای فرهنگی نظیر «همراه با خاطره‌ها» مورد نیاز امروز جامعه است

ابراهیم سوزنچی کاشانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با بیان اینکه اجرای «همراه با خاطره ها» بسیار عالی و شعف انگیز بود، تاکید کرد: کار استاد انتظامی بی نظیر بود و شاهد اجرایی پر شور و حرارت بودیم. این رویدادهای فرهنگی مورد نیاز امروز جامعه به ویژه جوانان است و باید مستمر باشد.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد رودکی نقشی مهم و بسیار کلیدی در زمینه ارتقای موسیقی فاخر دارد گفت: باتوجه  به اینکه سند ملی موسیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب رسیده است و به زودی نیز ابلاغ می‌شود، بنیاد رودکی باید بتواند مبتنی بر این سند کار را جلو ببرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه