English

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استاد مجید انتظامی، استاد خاطره‌های نقاط اوج فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی است

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نخستین شب از اجرای دوباره رویداد «همراه با خاطره‌ها» گفت: استاد مجید انتظامی استاد خاطره‌های نقاط اوج فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی است.

استاد مجید انتظامی، استاد خاطره‌های نقاط اوج فرهنگ و هنر بعد از انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری موج

، نخستین شب اجرای دوباره «همراه با خاطره‌ها» به رهبری استاد مجید انتظامی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

محمد خراسانی‌زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این رویداد خاطرنشان کرد: انصافاً آثار استاد انتظامی تلفیق سحرآمیزی از ظرفیت‌های مختلف آوایی موسیقی است؛ شاید این نبوغ در درهم آمیختن سازهای جهانی، ایرانی و حتی محلی در کمتر کسی در کشور و حتی دنیا دیده شده باشد. 

وی بهره گیری فراموسیقایی از ساز توسط انتظامی را از ویژگی‌های آثار این استاد موسیقی عنوان و تاکید کرد: گاهی اوقات در آثار استاد، ساز به عنوان یک ابزار تولید صوت، جایگاه موسیقایی خود را فراتر آنچه در روال معمول است، می‌برد. همچنین بهره گیری از ظرفیت آوایی انسانی از دیگر ویژگی‌های آثار استاد است.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در این روزهایی که خیلی به وحدت، اتحاد و همدلی و همچنین یادآوری خاطرات مشترک نیازمندیم، کارهای فاخر اسناد مجید انتظامی مثال زدنی است، گفت: آقای انتظامی جایی شور و شعور و شکوه ملت ایران را  به تصویر می‌کشد و گاهی نیز حماسه و تغزل را در هم می‌آمیزد؛ این موسیقی ارزش آن را دارد که سال‌ها پای آن بنشینیم و لذت ببریم و در کنار خاطراتی که با تصویر در هم آمیخته شده، از نبوغ ایشان بهره‌مند شویم.

خراسانی‌زاده همچنین بر نقش بنیاد رودکی در اعتلای موسیقی فاخر در کشور تاکید و اظهار کرد: مجموعه بنیاد رودکی دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری اعم از منابع انسانی، هنرمندان، ظرفیت‌های ساز و همچنین ظرفیت‌های مکانی و فضای اجرا است که همه اینها در کنار هم کمک می‌کند تا این مجموعه در زمان‌هایی که کشور به آن نیاز دارد، به فضایی برای کنش‌گری فعال تبدیل شود. امیدوارم با احیا و تکمیل ظرفیت‌های بنیاد رودکی، این مجموعه بیش از پیش به جایگاه اصلی خود نزدیک‌تر شود.

 

شور مضاعف؛ اجرایی جامع و پخته

علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در حاشیه این رویداد موسیقایی با اشاره به قطعات اجرا شده توسط ارکستر موسیقی ملی ایران در نخستین شب اجرای مجدد «همراه با خاطره‌ها» گفت: بسیاری از خاطرات ما از آثار هنری تولید شده در سال‌های گذشته توسط استاد انتظامی به خوبی اجرا شد و شاهد شور، هیجان و نشاط مضاعفی در سالن اجرا بودیم.

وی با اشاره به درخواست‌های مردمی برای تکرار اجرای «همراه با خاطره‌ها» توسط ارکستر موسیقی ملی ایران اظهار کرد:  «همراه با خاطره‌ها» کار خیلی خوب، جامع و پخته‌ای بود که با استقبال خوبی مواجه شد و این شبها مجدداً به دلیل درخواست‌هایی که مطرح شده، شاهد تکرار آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه با اشاره به مسئولیت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در اداره ارکستر موسیقی ملی ایران و ارکستر سمفونیک تهران بر نقش این بنیاد در اعتلای موسیقی فاخر در کشور تاکید کرد. 

«همراه با خاطره‌ها» که شامل خاطره انگیزترین آثار استاد مجید انتظامی است پیشتر نیز طی ۵ شب از ۱4 تا ۱۸ آذرماه سال جاری، به رهبری مجید انتظامی روی صحنه رفته بود که به دلیل استقبال مخاطبان از این اجرا، کنسرت «همراه با خاطره‌ها» دوباره طی ۵ شب از ۱۵ تا ۱۹ دی ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه