English

از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چه خبر؟

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر گفت: سال گذشته در بخش ملی ۹۵ اثر و امسال ۱۱۵ اثر در جشنواره ثبت نام کردند، به طوری که شاهد افزایش آمار ثبت‌نامی بودیم.

از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر چه خبر؟
به گزارش خبرگزاری موج

، مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت: سال گذشته معاندین فشار آوردند که جام جهانی و جشنواره فیلم فجر ضعیف برگزار شوند که جشنواره فجر باشکوه برگزار شد.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید مهمترین جریان فرهنگی در منطقه و کشور، جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر است و جزء جشنواره‌های الف ویژه محسوب می‌شود.

دبیر چهل و دومین جشنواره فیلم فجر افزود: در بخش ملی سال گذشته ۹۵ اثر ثبت نام کردند و امسال به ۱۱۵ عدد رسیده است. در مضامین سیاسی، طنز، اجتماعی و دفاع مقدس و ژانرهای مختلف فیلم آمده و کارگردانان صاحب نام با ۵۱ فیلم اولی حاضرند.

امینی بیان کرد: امسال ۶۲۱ اثر در بخش بین‌الملل از ۸۷ کشور جهان ثبت‌نام کردند که حوزه جلوه گاه شرق و سعادت رقابت می‌کنند و برآورد ما ۲۵۰ میهمان خارجی است و حضورشان پررنگ خواهد بود.

وی گفت: همچنین امسال در میان خانواده سینما حال و احوال خوب است و رونق اقتصادی سینما را نیز شاهد بودیم.

مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت:در جشنواره فیلم فجر ۵ فیلم موفق کودک و ۱۱ فیلم طنز، به صورت جدی پیگیر حضور در جشنواره بودند و ۷ فیلم سینمای دینی و ۱۵ فیلم دفاع مقدسی ساخته شده‌اند. 

وی بیان کرد: امسال ۲۲ فیلم در بخش رقابتی و ۱۱ فیلم در بخش فیلم اولی‌ها حضور دارند که مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد. 

امینی افزود: ما می‌خواهیم نشاط و انرژی در استان‌ها در ایام جشنواره فیلم فجر رقم بخورد و برای این منظور صاحبین آثار فقط در سینماهای مردمی نباشند و به همراه هنرمندان‌شان به شهرستان‌ها و استان‌ها بروند. مهم این است پای هنرمندان در استان‌ها باز شود و فقط در پایتخت فیلم نبینند.

وی در ادامه گفت: پیگیر راه‌اندازی زنگ مدرسه در ایام جشنواره فیلم فجر در مدارس هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه