English

فیلم «در مسیر نسیم» بهترین جشنواره بین‌المللی آفریقا شد

فیلم‌ «در مسیر نسیم» ساخته‌ مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا در دومین حضور جهانی‌اش، جایزه و لوح افتخار بهترین فیلم دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا را از آن خود کرد.

فیلم «در مسیر نسیم» بهترین جشنواره بین‌المللی آفریقا شد
به گزارش خبرگزاری موج

، فیلم «در مسیر نسیم» که نخستین تجربه‌ کارگردانی مشترک امین نظری و سید مرتضی سبزقبا در سینمای مستند است، بعد از حضور در بخش مسابقه‌ چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «CinemaKing» بنگلادش، حالا در دومین حضور جهانی‌اش جایزه و لوح افتخار بهترین فیلم دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا را دریافت کرد.

فیلم "در مسیر نسیم" درباره روستایی دورافتاده‌ای به نام «تنگه‌دز» در شمال دزفول در استان خوزستان است که مردم‌اش از امکانات اولیه زندگی محروم‌اند. در این روستا، رودخانه‌ای جریان دارد که بین اهالی به «رود آب شور» معروف است. برای رسیدن به این منطقه‌ عشایری، نه جاده‌ای وجود دارد و نه پُلی روی رودخانه. تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

عوامل فیلم‌ عبارتند از نویسنده و کارگردان و تهیه کننده، امین نظری، سید مرتضی سبزقبا، تصویربردار، امین نظری، تدوین و صداگذاری، سید مرتضی سبزقبا، صدابردار، امین نظری، طراح پوستر، سید مرتضی سبزقبا، با همیاری حجت کایدخورده، مترجم، سید عزیز رودبندی، عکاس، امین نظری، موسیقی، مصطفی زاهد، عارف رشیدجلودار، عنوان‌بندی، حجت کایدخورده، با حضور داریوش احمدی بابادی.

جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فیلم «Varsity» آفریقا یک رویداد سالانه برای تولیدکنندگان محتوای نوظهور برای اکران در دانشگاه است. رویدادی که فیلم و فیلمسازی را در دانشگاه‌ها جشن می‌گیرد و شامل نمایش فیلم، جلسات سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و اهدای جوایز برای فیلم‌های برجسته است. آفریقا یکی از سریع‌ترین بخش‌های آموزش عالی در حال رشد را در جهان دارد.

دومین دوره‌ این جشنواره‌ و نمایشگاه بین‌المللی، ۱۵ و ۱۶ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی مطابق ۲۴ و ۲۵ آذرماه ۱۴۰۲ در آفریقا برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه