English

موزه سینما و موزه هنرهای معاصر میزبان فیلم های مستند شدند

نمایش فیلم‌های «جام حسنلو» در موزه سینما، «درب» در موزه هنرهای معاصر ، «زندگی پنهان» در سینه کلوب صحنه آبی و اکران آنلاین «اینان»، ۴ خبر سینمایی هستند.

موزه سینما و موزه هنرهای معاصر میزبان فیلم های مستند شدند
به گزارش خبرگزاری موج

، با توجه به اهمیت سینمای مستند و نمایش آثار ماندگار این گونه سینمایی موزه سینما مجموعه نمایش‌هایی را تحت عنوان «شب‌های مستند» به صورت هفتگی برگزار می‌کند.

در این نشست‌ها که سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما برگزار خواهد شد یک فیلم مستند کمتر نمایش داده شده اکران می‌شود و سپس نشست نقد و بررسی با حضور سازنده اثر، فعالان سینمای مستند و علاقه‌مندان سینما برگزار خواهد شد.

برنامه «شب‌های مستند» توسط موزه سینما و با همکاری انجمن صنفی تهیه کنندگان سینمای مستند اجرا می‌شود و حضور در این نشست‌ها برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

در اولین جلسه از این سلسله نشست‌ها روز سه‌شنبه ۲۱ آذر مستند «جام حسنلو» ساخته محمدرضا اصلانی به نمایش درمی‌آید و پس از نمایش فیلم نشست نقد و بررسی فیلم با حضور کارگردان اثر و ارد عطارپور مستندساز برگزار می‌شود.

مستند «جام حسنلو» اولین ساخته محمدرضا اصلانی در سینمای مستند است. وی سال ۱۳۴۶ این مستند را بر اساس ماجرای کشف جام تمام طلای حسنلو ساخت.

نمایش «درب» در سینماتک موزه هنرهای معاصر

فیلم سینمایی «درب» به کارگردانی و نویسندگی سیدهادی محقق یکشنبه ۱۹ آذرماه ساعت ۱۵ در سالن سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآید.

این فیلم که در سال ۱۴۰۰ توسط سیدرضا محقق تهیه شده، روایتگر یک مامور اداره برق است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.

سیدهادی محقق و محمد اقبالی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«درب» پیش از این در سینماهای گروه «هنر و تجربه» به نمایش درآمده بود.

عموم علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم می‌توانند به خیابان کارگرشمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.

ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

«زندگی پنهان» در سینه کلوب صحنه آبی

دوره چهارم برنامه سینه کلوب صحنه آبی شنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ به نمایش فیلم «زندگی پنهان» به کارگردانی ترنس مالیک محصول ۲۰۱۱ اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز، بابک کریمی فیلم را تحلیل خواهد کرد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «زندگی مردی اتریشی به نام فرانز یاگرستتر است که از پیوستن به ارتش نازی‌ها خودداری می‌کند. وقتی او با خطر اعدام به خاطر خیانت مواجه می‌شود تنها ایمان قوی و عشقش به خانواده باعث می‌شود روحیه‌اش را از دست ندهد…»

آغاز اکران آنلاین فیلم «اینان»

فیلم سینمایی «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی علی برادری آذرماه سال گذشته در سینماهای «هنر و تجربه» روی پرده رفت و پس از حدود یکسال اکران آنلاین آن از ۱۸ آذر در سایت هاشور آغاز شد.

فیلم «اینان» در شهر مشهد ساخته شده و داستان عماد یک جوان ۳۰ ساله را روایت می‌کند که برادرش نیازمند اهدای عضو است. عماد برای یافتن عضو پیوندی راهی مشهد می‌شود اما این سفر طولانی و غیرمنتظره تجربیات و آشنایی با افرادی را در پی دارد که باورهای قبلی‌اش را به چالش می‌کشد و عشقی زمینی او را به درکی تازه از زندگی می‌رساند.

علی برادری، الهه جعفری، صبا سهیلی، سپیده آرمان و مرتضی قراغانی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم در کنار جمعی از بازیگران سینما و تئاتر خراسان از جمله احمد ریحانه، علیرضا ضیاء چمنی، برات ربانی، شاپور ترکمن سرابی، علیرضا سنایی، محمد جعفرزاده، بهنام ربانی، زهره مرادی، الهه پژوهی، صدیقه چک، کبری شمس، محمود کریمی، محسن کریمی، کیمیا فراهانی، سیده فاطمه وفایی، سیاوش رویین تن، آرنیکا رویین‌تن، غلامرضا پورموسی و علی عسگرزاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عنوان و پوستر فیلم اینان توسط میدیا واثقی طراحی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه