English

نقد سینما این هفته «ضد» را به چالش می‌کشد

جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «نقد سینما» به نقد و بررسی فیلم‌ سینمایی «ضد» و گفت و گو درباره روایت تاریخ در سینما اختصاص دارد.

نقد سینما این هفته «ضد» را به چالش می‌کشد
به گزارش خبرگزاری موج

، چهل‌ و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی نقد سینما که امشب، ۲۴ آذر از شبکه چهار پخش می‌شود، در میز نقد سینمای ایران به نقدوبررسی فیلم سینمایی «ضد» می‌پردازد و محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی میزبان امیرعباس ربیعی کارگردان اثر می‌شود.

این اثر به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، روایتی از خلوص عشق تا جنون سیاست در دل یک واقعه تاریخی است که در جشنواره فجر ۴۰ موفق به کسب ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه شد.

فیلم سینمایی «ضد»، دومین ساخته ربیعی است که در آستانه روز دانشجو در سینماهای سراسر کشور به نمایش درآمد. این فیلم محصول سازمان سینمایی سوره است که برای نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم‌ فجر به نمایش درآمد و موفق به دریافت ۲ سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد و بهترین طراحی صحنه و همچنین نامزد هفت سیمرغ بلورین در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

«ضد» به نویسندگی حسین تراب‌نژاد، روایتی از خلوص عشق تا جنون سیاست در دل یک واقعه تاریخی است و در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هر کسی می‌تواند «ضدِّ» باشد. این «ضدِّ» می‌تواند حذف یک نفر یا یک ملت باشد...

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ضد» نیز پیش از این اعلام کرده بود که فیلم سینمایی «ضد» روایتی از پشت‌پرده واقعه هفتم تیرماه سال ۶۰ است که بعد از یک پژوهش دو تا سه ساله و بازنویسی چندباره فیلم‌نامه در سال ۹۹ کلید خورد و در جشنواره سال ۱۴۰۰ رونمایی شد.

روایت تاریخ در سینما با نگاه به گروهک منافقین، موضوع میز گفتگوی ویژه این هفته است که امیررضا مافی میزبان بهروز افخمی فیلمساز می‌شود.

در چهل و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی نقد سینما همچنین فیلم سینمایی بلوط پیر در میز نقد سینمای جهان با حضور آرش خوشخو و محمدرضا مقدسیان از منتقدان سینما بررسی می‌شود. این اثر به عنوان آخرین فیلم کِن لوچ درباره ورود پناهجویان سوری به شهر کوچکی در شمال انگلستان است که برای نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره کن ۲۰۲۳ به نمایش درآمد.

فصل چهارم برنامه تلویزیونی نقد سینما به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، میزبانی امیررضا مافی و با مشارکت سازمان سینمایی سوره، هر هفته جمعه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه چهار سیما به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه