English

سیدعادل عربی؛

افراد سالمند از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند/ هوا برای گروه های حساس ناسالم است

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه کیفیت هوای استان همدان طی هشت ماه نخست امسال، ۴۳ روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه ها قرار داشته است گفت: امروز به افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، مبتلایان به کرونا و بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود از حضور و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

افراد سالمند از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند/ هوا برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدعادل عربی  معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به  افزود: این شرایط ناشی از پایداری هوا، گرد و غبار و آلاینده های ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری و همچنین وقوع پدیده وارونگی دما(اینورژن) است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس به افراد سالمند، بانوان باردار، بیماران تنفسی و ریوی، مبتلایان به کرونا و بیماران قلبی و عروقی توصیه می شود از حضور و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

معاون محیط انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان تصریح کرد: همچنین افراد باید از انجام هرگونه فعالیت بدنی و ورزشی در فضاهای باز شهری نیز در این شرایط به صورت جدی پرهیز کنند.

اظهار داشت: کیفیت هوای استان همدان طی هشت ماه نخست امسال، ۴۳ روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و سه روز ناسالم برای همه گروه ها قرار داشته است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر