English

توصیفیان:

کمترین نرخ بیکاری استان همدان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در حوزه های کشاورزی ۲۹ درصد، صنعت ۳۰ و خدمات ۴۱ درصد است، اظهار داشت: کمترین نرخ بیکاری این استان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است.

کمترین نرخ بیکاری استان همدان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان روز پنج‌شنبه در نشست مشترک کارگروه‌های اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری و آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان همدان، با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در حوزه های کشاورزی ۲۹ درصد، صنعت ۳۰ و خدمات ۴۱ درصد است، اظهار داشت: کمترین نرخ بیکاری این استان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان گفت که تعهد ایجاد اشتغال استان برای سال جاری ۱۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی است که تا پایان مهرماه زمینه اشتغال بکار ۱۴ هزار و هشت نفر معادل ۷۱ درصد تعهد، فراهم شده است.

وی افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار، میانگین جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و در استان همدان ۳۷ درصد است که برهمین اساس تلاش برای ایجاد زمینه های مناسب توسعه اشتعال روستایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان نزدیک به ۴۷ هزار بیکار دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری سالانه در استان همدان ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت برای کارآفرینی و اشتغال نیز ۴۲.۸ درصد است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سهم اشتغال استان در حوزه های کشاورزی ۲۹ درصد، صنعت ۳۰ و خدمات ۴۱ درصد است، اظهار داشت: کمترین نرخ بیکاری این استان با ۵.۴ درصد متعلق به شهرستان بهار است.

به گفته توصیفیان، تولید ناخالص کشور ۴۲ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱.۴۷ درصد آن متعلق به استان همدان است.

وی با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی لازمه رشد و توسعه اقتصادی بخش کشاورزی و صنعت است، گفت: اصلاح شیوه های سنتی کشاورزی و کاشت محصولات کم آب‌بر و همچنین جلوگیری از خام فروشی در حوزه معدن از جمله مهم‌ترین برنامه های استان همدان در حوزه رشد و توسعه اقتصادی است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان تصریح کرد: این استان با ۱۵ شهرک، ۱۵ ناحیه و ۴۲ خوشه صنعتی ظرفیت مناسب برای رونق تولید و رشد و توسعه اقتصادی در بخش های مختلف را دارد.

توصیفیان همچنین با اشاره به گرامیداشت هفته جهانی کارآفرینی  (۱۷ تا ۲۳ آبان ماه)، گفت: اجرای ۷۰ عنوان برنامه همزمان برای بزرگداشت این مناسبت با حمایت دستگاه های اجرایی در استان همدان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: «ایده پارک مجازی، مسابقات خلاقیت، افتتاح مراکز شتاب‌دهی و کسب و کار، برپایی بازارچه‌های عرضه محصولات کارآفرینان و همچنین همایش های تخصصی و علمی» از جمله ویژه برنامه های بزرگداشت هفته کارآفرینی در استان همدان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان نیز دراین جلسه گفت: ۳۰۰ طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در حال اجراست که امیدواریم تا دهه فجر این طرح ها به بهره برداری برسد.

«ظاهر پورمجاهد» همچنین با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از تسهیلات مرتبط با کرونا در استان همدان پرداخت شده است، افزود: واحدهای تولیدی، صنفی و کارگاهی مشمول این تسهیلات تا پایان آبان ماه فرصت دارند برای دریافت تسهیلات مربوطه اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر