English

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:

افزایش ۱۸ واحدی شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان همدان نسبت به میانگین کشوری

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 110 هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند، گفت: شاخص بهسازی و نوسازی مسکن در روستاهای کشور 48 درصد است در صورتی که این شاخص در استان به 66 درصد رسیده است.

افزایش 18 واحدی شاخص نوسازی و بهسازی مسکن روستایی استان همدان نسبت به میانگین کشوری

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسن ظفری ، مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری نفوس مسکن سال 1395 بیش از 165 هزار واحد مسکن روستایی در سطح روستا وجود دارد که در این واحدها بیش از 199 هزار خانوار زندکی می کنند، گفت: با عنایت به تایید و تصویب طرح ویژه مسکن روستایی از سال 1384 مبنی بر بهسازی و نوسازی سالانه دویست هزارواحد مسکن روستایی در سطح روستاهای کشور با استفاده از تسهیلات یارانه ای و آورده متقاضیان با یاری خداوند تاکنون از ابتدای شروع این برنامه بیش از 148 هزار سهمیه به استان اختصاص پیدا کرده است.

ظفری ادامه داد: بر اساس این سهیمه بالغ بر 140 هزار متقاضی شناسایی، تشکیل پرونده، معرفی به دفاتر نظام فنی روستایی  و بانک های عامل انجام شده است. بیش از 122 هزار متقاضی موفق به عقد قرارداد و شروع به ساخت واحد مسکونی در سطح روستاهای استان کرده اند و از این تعداد  واحد با رعایت مقررات ملی ساختمان بالغ بر 110 هزار واحد موفق به گرفتن پایان کار از نظام فنی روستایی و دهیاری شده اند.

وی افزود: شاخص بهسازی  و نوسازی مسکن در روستاهای کشور 48 درصد است در صورتی که این شاخص در استان به 66 درصد رسیده است و قابل تامل اینکه بر اساس برنامه ریزی و هدف گذاری های ملی تا افق 1404 باید به شاخص 70 درصد  نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در سطح کشور برسیم و بواسطه تلاش مضاعف و همت والای همه دست اندر کاران این برنامه در سطح استان قبل از افق مد نظر طرح محقق خواهد شد و فاصله زیادی تا کسب این جایگاه باقی نمانده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر