English

در گفتگو با احد آزادیخواه مورد بررسی قرار گرفت:

بررسی وظایف دولت و مجلس در تحقق شعار سال ۱۴۰۰

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمییت شعار سال و وظایف دولت و مجلس در راستای تحقق این مهم، از ایجاد پنجره واحد، تثبیت سیاست های صادرات و همراه کردن بانک ها در این مسیر و... سخن گفت.

بررسی وظایف دولت و مجلس در تحقق شعار سال 1400

به گزارش خبرگزاری موج همدان، احد آزادیخواه ، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمییت شعار سال در تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، عنوان کرد: اهمییت این شعار در این است که می تواند به عنوان راه حل برونرفت از مشکلات اقتصادی و تحریم های ناجوانمردانه یکسویه آمریکا مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: طبیعتا این تولید است که می تواند این مهم را محقق کند و ما با افزایش تولید می توانیم خود را بی نیاز از واردات بی مورد  کرده و به همین میزان  صادرات خود را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه استمرار در حفظ تولید و افزایش آن می تواند استقلال کشور را تضمین کند، عنوان کرد: با افزایش تولید می توان  سهم کشور را از تجارت جهانی افزایش داد و کشور را از  بودجه تک بعدی و نفتی به بودجه ای چند بعدی رساند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به افزایش تولید در زمینه های مختلف کاری از جمله  کشاورزی، گردشگری، صنعت و ... که می تواند  ارزآوری برای کشور داشته باشد، گفت:  تحقق این موضوع به رفع موانع تولید بستگی دارد و اگر بخواهیم از تولیدی موثر و سازنده برخوردار باشیم بایستی موانع آن از سر راه برداشته شود.

آزادیخواه ادامه داد: با رفع موانع تولید، بخش خصوصی وسرمایه گذار ترغیب به کنش های مرتبط خواهد شد و تولید جان دوباره ای خواهد یافت و از این منظر بدل به کشوری تولید کننده خواهیم شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مانع زدایی ها از فرایند منجر به تولید، گفت: اگر  بتوانیم این موانع را از سر راه برداریم حتما کشور ما از یک بن بست نجات پیدا خواهد کرد. همچون آبی که در یک جوی با مانعی بزرگ  مواجه شده است ‌ و  انباشت اتفاق افتاده است اگر این مانع برداشته شود با فوران آب روبرو خواهیم بود و به سرمنزل مقصود خواهیم رسید،  ان شاله با مانع زدایی این مهم در تولید روی خواهد داد.

 

دولت باید پنجره واحد ایجاد کند

آزادیخواه با اشاره به وظایف دولت و مجلس در رفع موانع تولید و پشتیبانی ها و افزایش تولید، گفت: دولت در خصوص رفع موانع تولید و پشتیبانی ها و تحقق شعار سال داری وظایفی است.

دولت باید شرایط بانک ها را در تحقق شعار سال و راه های دستیابی به افزایش تولید، همراه کند. امروز بانک‌ها نتوانسته اند تسهیلگر باشند برای کمک به تولید و بخش خصوصی، تبدیل شدن بانک ها به بنگاه خصوصی خود  مانعی بزرگ است و دولت بایداین کار را انجام دهد.

وی با اشاره به ایجاد پنجره واحد به عنوان یکی دیگر از وظایفی که دولت باید در این مسیر در پی روی دادن آن باشد، افزود: دولت بایستی پنجره واحد را ایجاد کند و مجوزهای متعدد دستگاه های مختلف که پارادوکس های متفاوتی را برای تسهیل امور ایجاد کرده است و سرمایه گذار را سرگردان بین دستگاه‌های مختلف  کرده است و باعث دلسردی، ناامیدی و یاس سرمایه گذار شده است را از بین برد.

وی با اشاره به سیاست های تثبیت شده صادرات به عنوان سومین مهمی که دولت باید در این شرایط بکاربندد، ابراز کرد: متاسفانه سیاست واحد صادرات نداریم و در این وضعیت بایستی به سیاست های تثبیت شده صادرات توجه جدی مبذول داشت.

وی با بیان وظایفی که مجلس باید در تحقق شعار سال مورد عنایت قرار دهد، گفت: مجلس باید به عنوان تسهیلگر در امر قانونگذاری، تمام موارد قانونی را لحاظ کند و سعی در رفع خلاهای قانونی کند(در این مورد دولت باید در قالب لایحه، تقاضای مورد نظر را مطرح کند.)

وی افزود: مجلس باید در مقوله نظارتی به صورت جدی ورود کند و بدون داشتن نگاه حزبی و سیاسی و حاشیه ای موانع را از سرراه تولید بردارد و با اعمال نظارت خود تولید را به رونق برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه