English

فرماندار ملایر یادآور شد:

ایجاد ناحیه صنعتی برای فعالان ۶۰۰ کارگاه خیاطی در ازندریان

فرماندار ملایر از ضرورت ایجاد ناحیه صنعتی برای فعالان 600 کارگاه خیاطی در ازندریان و ظرفیت موجود در این حوزه سخن گفت..

ایجاد ناحیه صنعتی برای فعالان 600 کارگاه خیاطی در ازندریان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، قدرت الله ولدی،  فرماندار ویژه ملایر روز دوشنبه در نشست بررسی موانع مصوبات سفر اخیر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری به ملایر  با اشاره به ایجاد ناحیه صنعتی برای فعالان 600 کارگاه خیاطی در ازندریان با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد از خیاطان این شهرستان در شهر ازندریان فعالیت می‌کنند ادامه داد: این طرح مهم نباید روی زمین بماند و با گذشت حدود چهار ماه از سفر معاون توسعه روستایی رییس جمهوری به ملایر، این طرح همچنان در مرحله تعیین تکلیف زمین است.

وی اظهار داشت: با توجه به فعالیت بیش از ۶۰۰ کارگاه خیاطی فعال در ازندریان که حجم بالایی از این حرفه را در سطح شهرستان به خود اختصاص داده، در سفر دکتر محمد امید به ملایر مقرر شد ناحیه صنعتی در این شهر ایجاد شود.

وی افزود: در همین رابطه در نشست امروز (دوشنبه) با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، مقرر شد حداکثر تا ۲۰ روز آینده اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ازندریان نسبت به تعیین تکلیف زمین این ناحیه صنعتی اقدام کنند.

ولدی همچنین خواستار اجرایی شدن مجتمع‌های ‌آبرسانی این شهرستان از محل کنسرسیوم تشکیل شده بانک‌های کشور به صورت ویژه طبق دستور دکتر امید شد و بیان کرد: از ۶۰ مجتمع آبرسانی استان همدان، تنها یک مجتمع سهم شهرستان ۳۰۰ هزار نفری ملایر با ۲۰۸ روستا شده است.

وی تامین تسهیلات مورد نیاز باغداران برای اجرای طرح فراز از محل صندوق کارآفرینی امید را از دیگر مصوبات این سفر عنوان و تاکید کرد: طبق اعلام جهاد کشاورزی ۱۱۵ طرح تاکنون شناسایی و به بانک معرفی شده و به دلیل بسته بودن سامانه کارا، باغداران ما هنوز منتظر اخذ تسهیلات هستند.

معاون استاندار همدان پیگیری و مساعدت برای بهسازی ۳۰ روستا و لایروبی ۵۰ رشته قنات از محل اعتبارات ملی را از دیگر مصوبات این سفر برشمرد و افزود: بر اساس گزارش بنیاد مسکن، تاکنون موافقت‌نامه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی اعتبار برای اجرای این مصوبات انجام شده و منابع باید تا قبل از پایان سال مطالبه و اخذ شود.

ولدی همچنین بر لزوم تعیین تکلیف شهر نمایشگاهی مبل و منبت در بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و توسعه شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد۲ ملایر تاکید و خواستار پیگیری و مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این زمینه شد و بیان کرد: طبق مصوبات این سفر صندوق کارآفرینی امید باید مساعدت لازم را برای تامین منابع مالی ایجاد این شهرک انجام دهد.

وی بررسی منابع مالی مشکلات شهرک‌های گلخانه‌ای ملایر، اخذ تسهیلات از محل صندوق کارآفرینی امید به نمایشگاه‌داران شهرک صنعتی حاجی‌آباد و آزادسازی وثیقه آنها، ارایه تسهیلات ارزان قیمت به مرواربافان و قالی‌بافان ملایر توسط صندوق کارآفرینی و ارایه طرح‌هایی به منظور تولید و استفاده از مشتقات انگور و نوشیدنی‌های حلال توسط پژوهشکده انگور و کشمش ملایر عنوان و خواستار پیگیری و رفع موانع این مصوبات شد.

ملایر روی ریل توسعه

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: این شهرستان همانند دیگر نقاط استان به همت استاندار همدان و جدیت مجموعه مدیران، روی مسیر توسعه قرار گرفته و کسی نمی‌تواند این رشد شتابان را انکار کند.

حجت الاسلام احد آزادیخواه اخذ ردیف مستقل ملی در بودجه ۱۴۰۰ برای راه‌آهن همدان- ملایر با رقم اعتباری ۶۰ میلیارد تومان را یکی از این توفیقات برشمرد و افزود: در طول ۴۰ سال از عمر انقلاب، شرکت سرمایه‌گذاری شستا در این شهرستان سرمایه‌گذاری نداشت که با پیگیری‌های انجام شده حدود ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در ملایر آغاز کرده است.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد: برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های عمرانی این شهرستان و مصوبات سفر دکتر امید به ملایر، از همه توان خود به‌ویژه نمایندگان مجلس کمک بگیرید تا بتوانیم این طرح‌ها و مصوبات را با بدون کمترین حاشیه به نتیجه برسانیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های حرفه خیاطی در شهر ازندریان باید توسعه یابد، اجرایی شدن ناحیه صنعتی پوشاک این شهر را از الزامات برشمرد و ادامه داد: عزم ما در ایجاد این ناحیه صنعتی جدی است.

حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه حداکثر تلاش نمایندگان ملایر بر تقویت حوزه تعاملی است گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده، مقرر شد طی ۲ هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی نهایی مصوبات سفر دکتر امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری در دفتر وی در تهران تشکیل شود. 

دکتر «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ۲۷ مرداد در سفر به ملایر و بازدید از تعدادی کارگاه‌های خیاطی شهر اَزَندَریان و چند طرح دیگر، ایجاد ناحیه صنعتی پوشاک برای این شهر را به منظور حمایت از بیش از ۲۰ هزار خیاط فعال در این شهرستان مصوب کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر