English

معاون شهردار همدان:

باید ۱۵ هکتار به سایت نخاله ساختمانی اضافه شود

معاون شهردار همدان با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری از افزایش ۱۵ هکتار ی به سایت نخاله ساختمانی و مطالعات جامع پسماند و .... سخن گفت.

باید ۱۵ هکتار به سایت نخاله ساختمانی اضافه شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وحید علی ضمیر،  معاون خدمات شهری شهردار همدان ظهر شنبه در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به سایت نخاله ساختمانی همدان، گفت: بیش از ۹۰ درصد اقدامات سازمان پسماند به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد و عمر ناوگان این سازمان زیر ۵ سال است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه روزانه به طور متوسط میزان تولید زباله در شهر همدان ۴۰۰ تن است حدود ۲ هزار باکس زباله در سطح شهر موجود داریم که حدود ۵۰۰ باکس دیگر هم مورد نیاز است.

معاون خدمات شهری شهردار همدان بابیان اینکه حدود ۵ ماه دیگر فضای سایت نخاله ساختمانی پاسخگو نخواهد بود، گفت: باید حدود ۱۵ هکتار به این سایت اضافه شود.

علی‎ضمیر بابیان اینکه اقدامات اجرایی حدود ۱۰ باکس زیرسطحی زباله در منطقه یک به اتمام رسیده که طی دو ماه آینده عملیاتی می‌شود؛ گفت: بودجه مورد نظر برای گسترش این مهم در سایر مناطق ۴ گانه هم در بودجه امسال و سال آینده شهرداری دیده شده است.

وی ادامه داد: تجهیز ماشین‌آلات و خریداری خودروهای جدید در حوزه خدمات شهری، یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت‌شهری است که هفته گذشته در حوزه واردات ماشین‌آلات، نشستی با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت پذیرفت که امیدواریم به سرانجام برسد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با توجه به اینکه سایت زباله در استان همدان در دو بخش شمالی با محوریت شهر همدان و جنوبی با محوریت شهر ملایر فعال است؛ اظهار کرد: وضعیت ناحیه شمالی به هیچ وجه قابل مقایسه با شرایط جنوبی استان همدان نیست.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه اکثر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری فعال هستند؛ افزود: ساماندهی و اصلاح معابر، اجرای روشنایی، ایجاد پست برق، اجرای حوضچه‌های شیرابه به صورت تبخیری که بالای ۷۰ درصد آن صورت گرفته، ساماندهی سکوی میانی و احداث باسکول در لاین رفت و برگشت از جمله پروژه‌های فعال و اثرگذار این سازمان است.

سال گذشته ۴.۵ هکتار درختکاری در سایت زباله صورت گرفته که درختکاری ۵.۵ هکتار دیگر هم آغاز شده استوی با بیان اینکه سال گذشته ۴.۵ هکتار درختکاری در سایت زباله صورت گرفته که درختکاری ۵.۵ هکتار دیگر هم آغاز شده است؛ ادامه داد: دیوارکشی دو کیلومتر از سایت زباله انجام شده و دو کیلومتر نهایی هم در حال انجام است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان اظهار کرد: مطالعات جامع پسماند در ناحیه شمالی و سایت دفن در حال انجام است که در کنار آن، پژوهش‌های موردنظر هم در دستورکار قرار دارد.

علی‌ضمیر افزود: تمامی اقدامات حوزه سازمان مدیریت پسماند شهرداری زیرنظر مشاور همراه با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، صورت می‌گیرد و سلیقه‌ای و غیرکارشناسی نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه جمع‌آوری زباله‌های عفونی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها بر عهده شهرداری همدان است، شاهد شرایط مناسب حوزه جمع‌آوری زباله‌های عفونی این حوزه هستیم؛ اما مطلوبیت کار در حوزه جمع‌آوری زباله‌های عفونی مطب پزشکان زیر نظر دانشگاه علوم‌پزشکی و نظام پزشکی، ضعیف است که عدم رضایت شهروندان را به دنبال دارد.

علی‌ضمیر با اشاره به اقدامات برف‌روبی در حوزه خدمات شهری و پسماند و اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی در شهر تأمین و تدارک دیده شده است؛ گفت: سال گذشته ماسه معمولی تهیه شده بود که امسال ماسه دوبارشور، خریداری خواهد شد.

وی گفت: همچنین نمک دریایی در سال‌های گذشته خریداری می‌شد که به دلیل بهره‌مندی از مزایای بهتر و تخریب کمتر در سطح معابر، امسال ۵۰۰ تن نمک کوهی خریداری شده و البته نمک دریایی حذف نخواهد شد تا زمانی که سوله‌ای در سکوی میانی برای دپوی ماسه و نمک ایجاد شود.

معاون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین با بیان اینکه حدود ۵ ماه دیگر فضای سایت نخاله ساختمانی پاسخگو نخواهد بود؛ اعلام کرد: باید حدود ۱۵ هکتار به این سایت اضافه شود؛ البته برای تعیین‌تکلیف زمین‌های مقابل جاده رباط به‌منظور ایجاد سایت ۶۰ هکتاری نخاله، با مجموعه مسکن و شهرسازی در حال رایزنی هستیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر