English

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح مطرح کرد:

ناتوانی کرونا در برابر تلاش جهادگران نیروگاه شهید مفتح استان همدان

مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با اشاره به اینکه کرونا نتوانست در میزان برق تولیدی نیروگاه خللی ایجاد کند،‌از اقدامات انجام شده در مواجه با شیوع کرونا ویروس،‌ عملکرد نیروهای متخصص نیروگاه،‌ تصفیه پساب و فرایند حاکم در برج های موجود در نیروگاه سخن گفت.

ناتوانی کرونا در برابر تلاش جهادگران نیروگاه شهید مفتح استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان،‌ عبدالحمید دیناروند،‌ مدیر عامل نیروگاه شهید مفتح با بیان شیوع کرونا ویروس و تاثیرات آن بر عملکرد کارکنان نیروگاه،‌ عنوان کرد: پیشروی درست و دقیقِ فرایند حاکم بر نیروگاه منوط به تعریف کاملا مشخص و حساب شده در شرح وظایف موجود برای پرسنل دارد.

این  نیروگاه دارای  500 پرسنل با شرح وظایف تعیین شده است،‌به گونه ای که اگر هر یک از کارکنان درخواست مرخصی داشته باشد می بایست جایگزین ماهر به جایگاه را به امور ادارای معرفی کند تا خللی در روال موجود به وجود نیاید.

وی افزود: محصول نیروگاه، برق است. برق محصولی خاص و برخط است بدین معنا که بلافاصه پس از تولید مصرف می شود و این مهم یعنی تولید برق با توجه به مصارفی که دارد بایستی به صورت مداوم در تولید بسر برد و نمی توان لحظه ای از تولید بازایستاد.

وی با اشاره به شیوع کروناویروس  در اواخر اسفندماه سال گذشته، افزود:شیوع ویروس کرونا مقارن بود با فصل تعمیرات تجهیزات و دستگاه های موجود در نیروگاه که  پرسنل می بایست،  جنب و جوشی به مراتب بیشتررا نسبت به روزهای دیگرتجربه می کردند تا اینکه واحدها بتوانند بدون مشکل به تولید خود ادامه دهند.

از آنجاییکه  فصل تعمیرات در نیروگاه از ابتدای اسفندماه  تا اوایل خردادماه  ادامه دارد و فصل تولید نیز از اوایل خردادماه با گذران نیمی از شهریور ادامه خواهد داشت،‌ افزود: اگر فصل تعمیرات به خوبی سپری نشود نمی توان در تولید موفق بود و نمی توان نعمت پاک برق را به مردم هدیه کرد.

پیرو این امر، جلسه هم اندیشی را برگزار کردیم تا تمام ابعاد موضوع را به صورت دقیق جهت استمرار در تولیدی موفق  مورد بررسی قرار دهیم.

مقرر شد تا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تمام امور مرتبط تعریف شده در این زمینه، از فراگیری کروناویروس در نیروگاه جلوگیری به عمل آید و در این مسیر هیچ یک از کارکنان به دورکاری فرستاده نشدند و در ساعات کاری آن ها نیز تغییری حاصل نشد.

نیروگاه در این ایام همچون گذشته از تمام تلاش خود در راه تولید برق برای هموطنان و هم استانی های عزیز بهره برد و کوچکترین ضعفی در این مسیر حاصل نشد چرا که گذران موفقیت آمیز فصل تعمیرات می توانست نیروگاه را با فصل تولید خوبی همراه سازد.

‌تعطیلی کارگاه ها یی که برای نیروگاه و فصل تعمیراتی آن قطعه تولید  می کردند از موضوعاتی بود که در شیوع کرونا با آن مواجه بودیم. بنابر شرایط حاکم تصمیم بر آن شد تا با همکاری کارگاه های بومی و کارگاه هایی که در نزدیکی نیروگاه قرار داشتند البته با ارائه یکسری اموزش های لازم و کافی به آن ها،‌ ایشان آغاز به تولید قطعات مورد نیاز نیروگاه کنند.

در این زمینه تمام تجربه مورد نیاز برای تولید قطعات مشخص را در اختیار آن ها قرار دادیم و حین تولید به صورت مداوم بازرسی های لازم انجام می شد.

البته در این مسیر آمادگی لازم برای برخورد با تولید قطعات خراب را نیز در خود ایجاد کردیم چرا که این کارگاه ها برای نخستین بار بود که تجربه تولید این قطعات را پشت سر می گذاشتند.

هدف کاملا مشخص و تعریف شده بود و با جدیتی که همواره در این رویکرد برقرار است توانستیم در تیرماه رکوردی 27 ساله را در مدت مشابه کسب کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر