English

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان خبرداد:

تغییرات چشمگیر در تپه مصلی/ زمین ورزشی پارک کودک در زمره برترین های استاندارد

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اشاره به اقدامات روی داده در تپه مصلی و پارک کودک از ظرفیت های ایجاد شده در این دو پروژه سخن گفت.

تغییرات چشمگیر در تپه مصلی/ زمین ورزشی پارک کودک در زمره برترین های استاندارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حامد جلیلوند، مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اشاره به اقدامات بهسازی روی داده در پارک کودک، ابراز کرد: پارک کودک یکی از قدیمی ترین پارک هایی است که در شهرهمدان وجود دارد و شاید تنها پارکی است که دررینگ مرکزی شهرقرار گرفته است.

جلیلوند افزود: باتوجه به وضعیتی که  طی بهره از پارک در سالیان گذشته به وجود آمده بود، بهسازی و اقدامات اصلاحی در آن ضرورت داشت.

خوشبختانه با ورودی که مدیریت منطقه دو شهرداری در خصوص به سازی و ترمیم این پارک انجام داد با حجم رضایتمندی حداکثری شهروندان و اهالی محل مواجه شد و از این بابت ما نیز خوشحال هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم در خصوص نگهداری درختان و ایجاد مجموعه بازی کودکان محقق شد.

مصلی

زمین ورزشی که طی سال های گذشته مورد بهره برداری قرار می گرفت فارغ از استانداردسازی لازم بود که مورد بررسی قرار گرفت و اکنون در زمره بهترین زمین های استاندار ورزشی قرار گرفته است.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اشاره به ایجاد زمین ورزشی با کیفیتی مناسب، زیبا و دارای کاربری های مختلف بسکتبال، پتانک ( که دارای طرفداران زیادی است) همینطور  زمین چمن مصنوعی که درپارک کودک ایجاد شده است، گفت: تغییرات ملموسی در این پارک روی داده است.

جلیلوند با اشاره به اقداماتی که در تپه مصلی در حال انجام است، عنوان کرد: مهمترین عامل در خصوص گسترش و حفظ فضای سبز داشتن آب کافی، شرایط اقلیمی و خاکی مناسب است که در تغییرات مد نظر در تپه مصلی سعی شده است این موارد محقق شود تا بتوان بهره ای مطلوب را شاهد بود.

وی با بیان قابلیت  تپه مصلی که می تواند مانند نگینی در سطح شهر خودنمایی کند، افزود: در این زمینه با اقدامات عمرانی و برنامه ریزی مناسبی که انجام شده است می توان دید و منظری بسیار مناسبی را در مصلی ایجاد کرد.

در نخستین گام در مورد ایجاد، حفظ و گسترش فضای سبز مصلی، اقدام به  احداث یک مخزن دفنی مناسب کرده ایم تا از زیبایی فضای حاکم نکاهد و ضمنا تامین آب مورد نیاز این مخزن از چاه آب موجود در پایین دست تپه فراهم خواهد شد و برای آبیاری فضای سبز بهره گرفته می شود.

مدیر منطقه دو شهرداری همدان با اشاره به اینکه در تمامی مراحل اجرای پروژه تپه مصلی سعی شده است، اقدامات بدون هیچگونه دخل و تصرفی روی دهد، خاطرنشان کرد: در باب مناسب سازی فضای دیواره بلوار مفتح و مصلی تمرکز برهمخوانی با نقشه مدنظر بوده بوده است و بدون دخل و تصرف در طبیعتِ حاکم این اتفاق افتاده است.

در این تپه، تنها کرت بندی انجام شده است و به اکوسیستم و فضای موجود هیچگونه دخل و تصرفی وارد نشده است تا بتوان به راحتی از فضای موجود با حال و هوای طبیعی آن بهره برد

جلیلوند افرود: با توجه به  اتمام پروژه و کتابخانه ای که در این محل وجود دارد، این فضا مشوقی برای مراجعه شهروندان به کتابخانه خواهد بود و از این مسیر شاهد افزایش مطالعه شهروندان نیز خواهیم بود.

وی یادآور شد: تعامل خوبی نیز با هیئت امنای مصلی در خصوص گسترش پارک جهت هره گیری از آن به عنوان بام شهر اتفاق افتاده است. مصلی می تواند تصویری خیره کننده از شهر را برای شهروندان به وجود آورد.

سلماسی

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر