English

رییس هیات مدیره شرکت سهل گستران درمان مطرح کرد:

۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شوشاب ملایر/آغاز عملیات احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی در ملایر

رییس هیات مدیره شرکت سهل گستران درمان با اشاره به آغاز عملیات احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی در ملایر از میزان سرمایه گذاری و چگونگی این طرح سخن گفت.

۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در شوشاب ملایر/آغاز عملیات احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی در ملایر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رضا حسینی، رییس هیات مدیره شرکت سهل گستران درمان در آغاز عملیات احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی در ملایر که با حضور استاندار همدان انجام شد، گفت: در صدد هستیم در مرحله نخست این طرح ماهیانه ۱۵ میلیون عدد دستکش‌های معاینه لاتکس و نیتریل تولید کنیم که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، مرحله نخست این طرح تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: عملیات احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی توسط شرکت «سهل گستران درمان»  با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی شوشاب ملایر آغاز شد.

رییس هیات مدیره شرکت سهل گستران درمان روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی این کارخانه بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی شوشاب احداث می شود

وی میزان کارآفرینی و اشتغالزایی مستقیم این طرح در مرحله نخست را ۹۰ نفر و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم عنوان کرد و اظهار داشت: در صورت حمایت مسوولان استانی و طبق قول مساعدی که در تامین نیمی از سرمایه‌گذاری داده شده، مرحله دوم خطوط تولید دستکش‌های معاینه لاتکس و جراحی استریل کم پودر و بدون پودر ۶ ماه پس از افتتاح مرحله نخست راه‌اندازی و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حشینی ادامه داد: ظرفیت تولید ماهیانه مرحله دوم این طرح ۲۹ میلیون عدد دستکش‌های معاینه و جراحی است که برای ۲۸۰ نفر به طور مستقیم و ۳۶۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می کند.

وی گفت: چنانچه مسوولان طبق قول مساعد خود از ما حمایت کنند، مرحله اول و دوم این طرح را می‌توانیم به هم پیوند بزنیم و بدون شک قسمت اعظمی از واردات کشور در این حوزه حذف می شود.

وی با بیان اینکه خط تولید این کارخانه تا ۱۶ خط قابل افزایش است بیان کرد: رقم سرمایه‌گذاری برای مرحله دوم ۱۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و با قیمت‌های ثابت ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش‌های پزشکی برآورد شده است.

رییس هیات مدیره شرکت سهل گستران درمان با بیان اینکه قیمت‌های جهانی این دستکش‌ها پس از شیوع کرونا پنج برابر افزایش یافته است ادامه داد: اجرای این طرح می‌تواند ارزش بالایی را در تولید این محصول در کشور ایجاد کند و با تولید مواد اولیه به خودکفایی برسیم.

حسینی گفت: شرکت سهل گستران درمان از سال ۹۲ در بخش تولید پلیمری و ست سرم میکروست و لوله ساکشن آغاز به کرد و از سال ۹۵ نسبت به بسته‌بندی استریل دستکش‌های معاینه و جراحی اقدام کرد و در سال جهش تولید می‌خواهیم سهم خود را در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب ایفا کنیم.

وی بیان کرد: از آنجا که پس از شیوع کرونا درخواست ما برای تامین دستکش از خارج از ۱۵ روز به ۱۵ ماه افزایش یافت، با دوراندیشی وزارت بهداشت و درمان و اداره کل تجهیزات پزشکی، دپوی خوبی در تامین این محصولات انجام شد و ما امروز با معضل روبرو نیستیم.

حسینی یادآور شد: چنانچه این روند ادامه پیدا کند، با کمبود دستکش مواجه می‌شویم و این امر موجب شد نسبت به تولید مستقل دستکش اقدام کنیم و با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌ها و همراهی مسوولان همدان، تصمیم گرفتیم این طرح را در این استان اجرا کنیم.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های استاندار همدان، فرماندار ویژه ملایر، حجت الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس و مسوولان مرتبط استانی مشکلات اجرای این طرح رفع و جواز تاسیس آن در نصف روز صادر شد که این همراهی قابل تقدیر است.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر