English

ابراهیم مولوی:

رئیس اوقاف شهرستان همدان واگذاری مدیریت آرامستان به شهرداری همدان را نمی‌پذیرد

رئیس مرکز مطالعات شورای شهر همدان با اشاره به مدیریت آرامستان، از نپذیرفتن واگذاری مدیریت آرامستان به شهرداری همدان توسط رئیس اوقاف شهرستان همدان سخن گفت.

رئیس اوقاف شهرستان همدان واگذاری مدیریت آرامستان به شهرداری همدان را نمی‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، ابراهیم مولوی، رئیس مرکز مطالعات وپژوهش‌های شورای شهر همدان در صحن شورای شهر همدان با اشاره به مخالفت  رئیس اوقاف شهرستان همدان  در  واگذاری مدیریت آرامستان به شهرداری همدان، با تأکید بر اینکه به دلیل گستردگی همدان و لزوم خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان همدانی باید آرامستان دیگری در شهر ایجاد شود؛ اظهار کرد: شورای شهر باید شهرداری همدان را مکلف کند تا با تغییر شرایط ۲۰ تا ۳۰ هکتار از اراضی متعلق به خود، نسبت به ایجاد آرامستان دیگر در شهر اقدام کند تا مقررات مدیریت‌شهری در این حوزه اعمال و بخشی از دغدغه شهروندان برطرف شود.

وی در ادامه گفت: وضعیت باغ و عمارت جنت با ۱۷ هزار مترمربع مساحت که در دهه ۶۰ و ۷۰ خورشیدی مدتی به عنوان مدرسه ابتدایی فعال بوده؛ باید هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

مولوی گفت: استانداری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی در کنار شهرداری باید به‌منظور تسریع در روند امور، تفاهم‌نامه‌ای با مالکان این عمارت تاریخی، منعقد کنند و با اهدای زمین معوض به مالکان و جلب رضایت آنان در راستای تملک این بنای ماندگار و ثروت تاریخی و فرهنگی به‌عنوان یک اقدام ماندگار به‌منظور تأسیس موزه مردم‌شناسی اقدام و آن را در اختیار شهروندان همدانی قرار دهند.

 

شهرداری همدان اراضی الحاقی به شهر را خریداری کند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان نیز گفت: گویا قرار است طرح جامع تا پایان امسال به نتیجه برسد و اراضی مختلفی به محدوده شهر الحاق خواهد شد.

اکبر کاووسی پیشنهاد داد: شهرداری با اعمال مباحث فنی و کارشناسی شده، نسبت به خریداری اراضی مورد نظر به‌منظور حذف دلالان در این حوزه، اقدام کند که این مهم می‌تواند به عنوان آورده طرح جامع برای شهرداری همدان محسوب شود.

 

نسبت به تأمین ماسک برای استفاده شهروندان در بخش حمل‌ونقل عمومی اقدام شود

نایب رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه بر رعایت طرح فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در خطوط حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه اتوبوس‌های شهری تأکید کرد و گفت: در این زمینه با توجه به شرایط تردد خودروها باید نسبت به تأمین ماسک برای استفاده شهروندان در بخش حمل‌ونقل عمومی اقدام عاجلانه صورت گیرد.

حمید بادامی‌نجات همچنین بر تعیین‌تکلیف جانمایی دکل مخابراتی یکی از اپراتورهای مخابرات در اعتمادیه، تاکید کرد و افزود: مکان‌یابی و تسریع در روند اجرای این امر ضرورت دارد، زیرا نصب این دکل دارای مجوز از سوی شهرداری است؛ هرچند بر اساس دستورالعمل‌های موجود، صادر نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر