English

حامد جلیلوند در گفتگو با موج مطرح کرد:

۲۰ هزار مترمربع پیاده راه سازی / اجرای چندین پروژه شاخص و تاثیر گذار در سطح منطقه دو شهرداری همدان

شهردار منطقه 2 شهرداری همدان با اشار ه به استفاده از ظرفیت های موجود در منطقه جهت صرفه جویی در هزینه پروژه های عمرانی با نظارت و مهندسی مستمر، از اجرای چندین پروژه شاخص و تاثیر گذار در سطح منطقه دو همدان خبر داد.

20 هزار مترمربع پیاده راه سازی / اجرای چندین پروژه شاخص و تاثیر گذار در سطح منطقه دو شهرداری همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حامد جلیلوند، مدیر منطقه  2 شهرداری همدان در گفتگو با موج با اشاره به اجرای چندین پروژه شاخص و تاثیر گذار در سطح منطقه دو ابراز کرد: نظر به توان کاری و پتانسیل های موجود در منطقه علیرغم برودت هوا در فصل سرما و مشکلاتی در همین راستا پروژه های عمرانی و خدماتی که در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفته همچنان با رعایت اصول فنی در حال اجرا است که خادمین مردم در شهرداری  با شور و شوق خدمت در فصل زیبای زمستان نیز اهتمام ورزیدند تا تمامی این پروژه ها را با سرعت  و دقت و در عین حساسیت با نظارت مستقیم مهندسین فنی عمرانی منطقه به اتمام برسانند.

حامد جلیلوند در ادامه افزود : هم اکنون منطقه 2 شهرداری چندین پروژه مهم و تاثیر گذار از جمله احداث پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ ، هدایت آبهای سطحی تقاطع رسالت ،جدولگذاری و پیاده رو سازی بصورت گسترده،ساماندهی مصلی و دیوار چینی، احیای قنات های سطح منطقه و ... در دست اجرا دارد و حتی برودت هوا نیز نمی تواند همت تلاشگران این منطقه را برای رسیدن به اهدافشان مانعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه دو پروژه های متعددی را برای رفاه حال شهروندان منطقه در دست اقدام دارد ، اظهار کرد: اجرای پروژه های متعدد نیازمند بودجه و اعتبار ات لازم است و تا هنگامی که اعتبارات مورد نیاز تامین نشود نمی توان عملیات اجرایی را آغاز کرد.

وی افزود: شهرداری منطقه دو خود را موظف به پاسخگویی و تامین نیازها و رضایتمندی شهروندان می داند و در راستای تامین خواسته های شهروندان تمام تلاش خود را معطوف کرده است که با توجه به ارزیابی عملکردها می توان گفت وضعیت عمرانی مطلوبی با شتاب بیشتر نسبت به سال های قبل در این منطقه شاهد هستیم و عملکرد ارائه شده سال جاری در شواری اسلامی شهر مورد تحسین و تقدیر رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر همدان قرار گرفت.

مدیر منطقه دو  با اشاره به فعالیت های مهم جاری مجموعه خود ابراز داشت:  آنچه روزی به عنوان رویا در اذهان و خواست شهروندان همدانی تداعی شده بود امروز با عزم و اراده جدی شورای اسلامی شهر و شهردار همدان و مجموعه شهرداری به واقعیت تبدیل شده و انجام می گیرد .

جلیلوند به پروژه های در دست اقدام اشاره نمود و افزود : باغ گلها از پروژه های  مهم این منطقه است که یکی از پارک های تخصصی در دست اقدام است که باغی بزرگ در قالب پارک محله ای محسوب می شود و از این نظر که همدان به عنوان شهر اطلسی ها مشهور است.

باغ گلها احیای همدان به عنوان شهر اطلسی ها است که البته باغی محصور و آموزشی است تا ضمن برگزاری نمایشگاه های هفتگی گل و گیاه امکان مراقبت از گل ها فراهم میشود که انشاا.. در آینده نزدیک قابل بهره برداری است.

 جلیلوند هدایت آب های سطحی بلوار مطهری را از دیگر پروژه های مهم منطقه دو دانست و افزود : با هدف جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی و پیشگیری از مشکلات آبگرفتگی در زمان بارش طرح لوله گذاری و دفع آب‌های سطحی در حال اجراست.

وی اعتبار عمرانی  این پروژه را  100 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:  ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری در خیابان‌های اطراف میدان رسالت و بلوار چمران در حال انجام است که از طریق آن آب‌های سطحی به سمت رودخانه پشت پمپ بنزین فروغ هدایت می شود . 

مدیر منطقه دو در ادامه از آغاز اجرای عملیاتی  طرح عمرانی پیاده روسازی بصورت گسترده در سطح منطقه خبر داد و افزود : پیاده رو های استاندارد که قابلیت پیاده روی مطمئن برای شهروندان را داشته باشند می تواند باعث ایجاد بسیاری از تعاملات مثبت بین شهروندان شود.

از آنجایی که تامین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور از معابر یکی از مهمترین وظایف شهرداری ها محسوب می شود در راستای بهسازی و استاندارد سازی پیاده رو ها در حفظ امنیت و آرامش شهروندان علی الخصوص معلولان ، جانبازان، سالمندان و نابینایان تلاش می شود و به همین دلیل بازسازی و ساخت پیاده رو ها از جمله فعالیت های مستمر در دستور کار شهرداری منطقه 2 است.

 مدیر منطقه دو وسعت پیاده رو سازی را 20000 متر مربع با اعتباری بالغ بر 81  میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : پیاده رو سازی خیابان  گلزار ، بلورا عباس دوران ، بلوار صدر ، بلوار رنجبران ، خیابان فرهنگ و ....  از جمله پروژه هایی است که عملیات عمرانی در قالب خاکبرداری، زیرسازی، جدولگذاری ، مناسب سازی فضای باغچه های طول پیاده رو و نصب جالیز جدید اجرا می شود .

مدیر شهرداری منطقه دو در ادامه ضمن بیان پیشرفت چشمگیر پروژه های عمرانی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین انتظارات شهروندان تسطیح و آسفالت معابر عمومی در سطح منطقه بود که تا کنون بخش عمده ای بحمدالله با تلاش همکاران بصورت شبانه روزی انجام شده و هنوز ادامه دارد.

مدیر منطقه دو از اجرای عملیات آسفالت ریزی و لکه گیری بیش از24000  تن  در سطح منطقه 2 خبر داد و افزود : با توجه به وضعیت نا مناسب قسمتهایی از آسفالت کوچه ها و خیابان ها سطح منطقه ، اجرای عملیات روکش آسفالت معابر به صورت ویژه در سطح منطقه 2 در حال انجام  است.

وی عنوان کرد : شهروندان در مراجعه به شهرداری درخواست انجام ترمیم ولکه گیری آسفالت کوچه ها و معابر شهری منطقه را دارند که در این خصوص واحد فنی مهندسی  این منطقه بصورت مداوم  اجرای آسفالت توسط فینیشر و اکیپ دستی را در دستور کار دارد که  طبق بازدید کارشناسان فنی مهندسی منطقه اولویت بندی لازم  جهت آسفالت ریزی صورت می گیرد و در این راستا حجم  بسیار زیادی آسفالت در معابر اصلی و فرعی از جمله   کوچه مشکی ، کوچه های رفاه ،تعاون و خیابان نوژه در شهرک شهید بهشتی، بلوار مدنی ، 18 متری میلاد ، بلوار مطهری  و ... پخش و اجرا شده است.

 جلیلوند  هدف از این اقدامات را بهسازی و زیبا سازی محیط ، بهبود تردد خودروها ، ایمنی تردد و رسیدن به استانداردهای مطلوب شهری دانست و گفت : منطقه 2شهرداری با جدیت مسئولان اجرایی با همکاری سازمان عمران با اقداماتی بی سابقه با حجم عملیاتی بالا توانسته است خدمات شایسته ای در 5 ماهه اول سال جاری در بخش آسفالت  به شهروندان ارائه کند.

امیدواریم باپیگیری ویژه بتوانیم خدمات ارزنده ای را جهت رفاه شهروندان به سرانجام برسانیم.

وی از عملیات گسترده پیاده رو سازی جدولگذاری  و ایجاد نهری در سطح منطقه خبر داد و افزود  : با توجه به اهمیت و ضرورت نگاه به مسائل عمرانی شهر و مدیریت شهری سطح این منطقه با هدف ساماندهی معابر و همچنین زیبا سازی فضای شهری و مناسب سازی جداول خیابانهای سطح منطقه این پروژه در دستور کار قرار داده شد .

جلیلوند  با اعلام اینکه این اقدامات باعث تحولات ساختاری مثبتی خواهد شد افزود : در همین راستا بیش از 8 هزار 500 متر طول عملیات جدولگذاری با اعتباری بالغ بر10  میلیارد ریال  را در سطح منطقه شاهد هستیم که از جمله پروژه ها میتوان به جدولگذاری  و ایجاد خیابان ارغوان در شهرک بهشتی  ، خیابان ذولفقار ، خیابان بوعلی  و ... اشاره نمود که شاهد اجرای عملیات عمرانی هستیم .

مدیر منطقه دو ظرفیت پاکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ را 531 خودرو عنوان کرد و افزود : این پروژه در 8 طبقه در حال احداث میباشد که با تلاش همکاران در شهرداری در پی آن هستیم که در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسانیم .

وی در ادامه به برخی از پروژه های اجرا شده اشاره کرد: ساخت پارک محله ای کوی محمدیه جدولگذاری ، پیاده روسازی ، حفر چاه و لایروبی قنوات ، احداث کانال و هدایت آب های سطحی و زیر سازی معابر، اصلاح هندسی ، تهیه و اجرای سیستم آبیاری مکانیزه جهت فضای سبز منطقه ، خرید و نصب وسایل بازی کودکان و اجرای نصب کفپوش گرانولی جهت ایمن سازی محوطه بازی کودکان در پارک های سطح منطقه ، احداث پارک های جدید ، بازسازی پارک های سطح منطقه ، اجرای روشنایی پارک های سطح منطقه ، پیاده راه سازی ، تجهیز بازسازی پل های عابر پیاده از جمله پروژه هایی است که به اتمام رسیده اند .

جلیلوند از آماده سازی و انتشار  , و توزیع فیش عوارض نوسازی به منظور اجرای قانون نوسازی و عمران شهری در این منطقه  خبرداد و افزود : بخش قابل توجهی از فعالیت‌های عمرانی، اجتماعی، ترافیکی و خدماتی شهر از طریق دریافت این عوارض به وسیله شهروندان محترم انجام می‌گیرد.

امید است با همکاری و همیاری شهروندان این منطقه در پرداخت به موقع عوارض نوسازی، ضمن برخورداری از 30 درصد تخفیف پرداخت اینترنتی در عوارض مذکور، شاهد رونق فعالیت های شهرداری در توسعه و آبادانی شهر باشیم.

دیگر حوزه کاری شهرداری منطقه دو که جلیلوند در خصوص عملکرد آن بخش پرداخت امور شهری منطقه بود که وی اشاره داشت روزانه به طور متوسط یکصد تن زباله از سطح منطقه جمع آوری و حمل میگردد که طی شش ماه به میزان تقریبی 100/17 تن جمع آوری و به محل دفن بهداشتی حمل شده است.

جلیلوند نقش مشارکت عمومی شهروندان را در اجرایی شدن اهداف منجر به خدمت بی بدیل دانست و افزود: به موازات عملیات عمرانی در سطح منطقه به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هم توجه ویژه ای هست و در این راستا چند مورد جلسه با شوراهای اجتماعی محلات برگزار و جشن های محلی و مسابقات خانوادگی تا قبل از شروع محرم برنامه ریزی و اجرایی شد.

مدیر منطقه دو اذعان داشت: مشارکت جویی مردم منطقه دو شایسته تقدیر و احترام است که تمام تلاش همکارانم در اداره منطقه دو معطوف به مهیا کردن زمینه زندگی ایده آل شهری برای شهروندان خوب همدانی است.

وی با اعلام اینکه شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار  در اداره شهر است و وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرایندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می گیرد افزود : شهرداری منطقه دو با آگاهی از این امر علاوه بر اجرای پروژه های مهم عمرانی در زمینه های فرهنگی  نیز فعالیت چشمگیری داشته است .

جلیلوند افزود :  شهرداری منطقه دو در اجرای مراسم ملی و مذهبی و برنامه های فرهنگی از جمله :  برگزاری دعای عرفه ، ایام فاطمیه ، ایام نوروز ، بزرگداشت ارتحال امام خمینی ( ره ) و ایام شعبانیه ، آذین بندی  نماز عید فطر و فعالیت های دیگر به میزان قابل توجهی حضور داشته و بویژه با نهاد ها ، افراد و گروه های مختلف در این زمینه ها مشارکت داشته است.

از دیگر فعالیت های این حوزه تهیه و ارسال خبر و گزارش های خبری ، تعامل با رسانه ها در موارد متعدد ، تهیه و آرشیو فیلم و صدا ، عکس از اخبار منعکس ، بهره گیری از فناوریهای IT  در جهت پیشبرد فعالیت های این واحد و ... در زمره اقدامات منطقه 2 شهرداری بوده که قابل اشاره است.

جلیلوند  در پایان اعلام کرد : با توجه به روز های پایانی سال ، ادارات شهرداری منطقه 2  با هدف ارج نهادن و تکریم ارباب رجوع در ایام هفته به استثنای روزهای پنجشنبه و روزهای تعطیل بعد از ظهرها از ساعت 14 الی 16 اقدام به ارائه خدمات می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر