English

به همت حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان انجام شد:

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر خبر داد.

برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حجت الاسلام و المسلمین امین رضایی دولت ، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایر استان بیان کرد: پس از مشخص شدن نفرات برتر این مسابقات، برگزیدگان به استان خراسان رضوی اعزام می شوند و در سطح کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی دولت یادآور شد: متولی برگزاری این مسابقات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است. این مسابقات در 12 رشته که 5 رشته مربوط به خواهران و 7 رشته نیز برای آقایان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بانوان در رشته های حفظ یک جزء، 5 جزء، 10 جزء، ترتیل و تفسیر شرکت خواهند کرد و برداران در رشته‌های حفظ یک جزء، 5 جزء، 15 جزء، ترتیل، قرائت، دعاخوانی و اذان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: قرآن سخن خداوند مهربان، سپری در مقابل شیطان و سنگینی ترازوی اعمال حسنه در روز قیامت است. خداوند توفیق بزرگی به شما عنایت کرده است که با قرآن مانوس شدید. قرآن سپری است که جوانان ما را در مقابل شیطان و توطئه، حیله و مکر دشمن حفظ می کند و از آسیب رساندن به جوانان جلوگیری می کند. قرآن سپری است که نمی‌گذارد با اعتقادات جوانان بازی شود و اعتقادات آنان را سست کند. شیطان به سختی می تواند در حاملان قرآن کریم نفوذ پیدا کند. 

 

مسابقات قرآنی روستا و عشایر

وی با تاکید بر اینکه این مسابقات ویژه روستاییان و عشایر است، اظهار کرد: هر ساله سازمان جهادکشاورزی همدان سرپرستی کارگروه روستایی و عشایری که یکی از کارگروه های 22 گانه دهه فجر است را برعهده می‌گیرد و یکی از برنامه های حوزه نمایندگی ولی فقیه در این کارگروه برگزاری مسابقات قرآنی است. روستائیان و عشایر قشری پرتلاش هستند که جامعه روستایی ما مدیون آنان است. آداب و رسوم و فرهنگ ما زاییده‌ی روستا است و از روستا به شهرها صادر می‌شود. 

رضایی دولت بیان کرد: اکنون در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مفتخریم که در خدمت شما عزیزان قرآنی باشیم. 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ضمن آرزوی توفیق برای شرکت کنندگان این مسابقات، گفت: دو آزمون دیگر پیش‌روی ما است که باید سربلندانه آن ها را پشت سر بگذاریم. آزمون اول حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن ماه و آزمون دوم مشارکت حداکثری در انتخابات است. هر چقدر مشارکت در انتخابات بیشتر شود قدرت کشور نیز افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر