English

مجید درویشی تاکید کرد:

تمامی چاه‌های آب مجاز کنتور هوشمند داشته باشند

فرماندار اسدآباد در شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان بر نصب کنتور هوشمند برای تمامی چاه‌های مجاز تاکید کرد.

تمامی چاه‌های آب مجاز کنتور هوشمند داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  مجید درویشی، فرماندار اسد آباد در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد، بیان کرد: شهرستان اسدآباد در بحث نصب کنتورهای هوشمند دارای رتبه اول استانی است اما این امر برای ما قابل قبول نیست چراکه اگر بخواهیم سفره‌های آب زیرزمینی دشت اسدآباد را مدیریت و حفظ کنیم باید تمامی چاه‌های آب مجاز شهرستان  کنتور هوشمند  داشته باشند.

درویشی افزود: از 180 کیلومتر رودخانه موجود در شهرستان 30 کیلومتر از نقاط آسیب‌پذیر و حادثه‌خیز لایروبی و رفع خطر شده و لایروبی حدود 5 کیلومتر دیگر  از این نقاط  هم با برنامه‌ریزی لازم سریع تر انجام خواهد شد.

وی افزود :برخی از این نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌ها بیش از 26 تا  40 سال بوده که لایروبی نشده بودند و با این اقدام نگرانی و دغدغه لایروبی این نقاط مرتفع شده است.

فرماندار اسدآباد در ادامه با اشاره به 2 پروژه تغذیه مصنوعی سد هلور و آجین، گفت: طرح مطالعاتی سد تغذیه مصنوعی هلور  و انعقاد قرارداد با پیمانکار  انجام شده  و این  عملیات اجرایی پروژه باید سریع تر آغاز شود.

وی با بیان اینکه با وجود کمبود اعتبارات بخشی از روند طرح مطالعاتی  سد تغذیه مصنوعی آجین هم صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: اجرای این دو پروژه در بحث سفره‌های زیر زمینی آب منطقه تآثیرگذار خواهد بود ضمن اینکه این دو طرح جز سند راهبردی سه ساله شهرستان در نظر گرفته شده است. 

درویشی در ادامه با اشاره به کشت‌های گلخانه‌ای اظهار کرد: در بحث گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای 2 سرمایه‌گذار بوده که در طرح اول  گلخانه  40 هکتاری  در اراضی بهراز مربوط به سرمایه‌گذار بخش خصوصی  با حضور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه  طرح فوق در 3 فاز راه‌اندازی خواهد شد، افزود: این طرح گلخانه‌ای از نقش مؤثری در  جلوگیری از هدر رفت و مدیریت آب برخوردار خواهد بود و مجوزهای لازم آن انجام گرفته است.

فرماندار اسدآباد تصریح کرد: طرح دوم گلخانه‌ای نیز به میزان 80 هکتار  مربوط به بخش خصوصی بوده که این طرح نیز در آینده نزدیک در اراضی قوش‌تپه کلنگ‌زنی می‌شود و علاوه بر این دو طرح یک طرح 20 هکتاری نیز در  اراضی قوش‌تپه در نظر است که با راه‌اندازی این گلخانه‌ها می‌توانیم  اسدآباد  را به عنوان قطب گلخانه در استان مطرح می‌کنیم .

وی همچنین با تأکید بر اینکه در سطح روستاها پیش از هر کاری بهداشت و سیستم آب روستاها  در راستای سلامتی مردم خط قرمز ما قرار دارد، اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط بهداشت و سلامت آب حتما باید نسبت به این امر اهمیت داده و همواره نظارت از روستاها  در این راستا در اولویت کار آنان باشد ضمن اینکه در اعتبارات اولویت اول ما بحث آب خواهد بود.

درویشی یادآور شد : در سطح روستاهای کوچک تعداد 25 حلقه مخزن فرسوده وجود داشته که توسط شرکت آبفار شهرستان تسطیح و تحویل دهیاران و شوراهای روستاها داده شده که در حال حاضر در این راستا مخزن فرسوده رها شده  در روستاهای شهرستان نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر