English

موسوی در ​نشست صمیمی با دانش آموزان شهر به مناسبت روز دانش آموز؛

نقش ارتباط دانش آموز و آموزش در توسعه جامعه

شهردار شیرین سو با اشاره به روز دانش آموز و نقش اصلی آموزش در توسعه، از آموزش به عنوان رکن اصلی توسعه جامعه سخن گفت.

نقش ارتباط دانش آموز و آموزش در توسعه جامعه

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید مصطفی موسوی، شهردار شیرین سو بعد از ظهر امروز در نشستی که به مناسبت روز دانش آموز از سوی شهرداری برگزار شده بود، پس از گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و تبریک روز دانش آموز به تمامی دانش آموزان، گفت: آموزش رکن اصلی توسعه هر جامعه ای است و کم توجهی به آن عامل عقب افتادگی و پسرفت کشورهاست.

وی مدارس را مهمترین نهاد آموزشی کشور دانست گفت اگر امروز مدارس فعال و اثرگذاری داشته باشیم و بر روی آن بیشتر سرمایه گذاری کنیم میتوانیم به آینده کشور بیشتر امیدوار باشیم.

به گفته موسوی مدرسه اولین نهاد اجتماعی است که فرد وارد آن می شود بنابراین در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد نقش بسزایی دارد و این موضوع وظیفه معلمان و مسئولین را سنگین تر میکند.

شهردار شیرین سو با اشاره به اهمیت حقوق و تکالیف شهروندان گفت نیازهای انسانی بیشمارند و در مقابل آن منابع موجود محدود، لذا فراگیری قوانین جاری و آگاهی از حقوق و تکالیف شهروندی توسط مردم در اجرای عدالت و برابری توزیع امکانات اثرگذار است.

موسوی افزود در دنیای امروزی و شرایط حاکم بر جامعه و همچنین پیشرفت تکنولوژی و علم، انتظار می رود دانش آموزان حقوق و تکالیف خود در جامعه را بیش از گذشتگان بدانند و به آن عمل کنند.

وی ادامه داد دانش آموزان لازم است از سنین پایین و از دوران نوجوانی خود را برای تصدی امور مهم کشور در آینده آماده کنند و دانش افزایی و کسب مهارت لازم از شروط مهم آن است.

موسوی مطالبه گری را از ویژگی های ذاتی نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت مطالبه گری در هر حوزه ای موجبات رشد آن حوزه را فراهم میکند و مسئولان را در مقابل مردم به پاسخ وامیدارد و لازمه توسعه هر شهری تقویت روحیه مطالبه گری در مردمان آن شهر است.

شهردار شیرین سو در ادامه به تبیین وظایف و تکالیف شهرداری ها پرداخت و با اشاره به تغییر رویکرد شهرداری ها از یک نهاد صرفا عمرانی به یک نهاد اجتماعی گفت در سال های نه چندان دور شهرداری ها فقط دستگاه عمرانی و خدماتی بودند ولی امروزه نه تنها باید وظایف خود را در ارائه خدمات عمرانی و خدمات شهری انجام دهند بلکه باید در بخش های اجتماعی و فرهنگی شهرها نیز برنامه داشته باشد.

موسوی در ادامه با مهم خواندن مشارکت در اداره امور شهر گفت شهرها از پیچیدگی خاصی برخوردارند که لازم است مردم با سلایق مختلف در کنار شهرداران بایستند و در مدیریت آن کمک حال شهرداری باشند.

وی با اشاره به وجود سلایق مختلف و تفکرات متنوع مردمی در شهرها افزود دخالت دادن سلایق مختلف در اداره شهر و بهره گیری از تفکرات مردمی در مدیریت و برنامه ریزی شهری موجب ساختن شهری می شود که همه ساکنین آن از زندگی لذت میبرند و این مهم انجام نمی شود مگر با خرد جمعی. 

موسوی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های خارج از درسی و فوق برنامه ای را تمرینی برای آینده خودشان دانست و ادامه داد از هر فرصتی برای جلب مشارکت دانش آموزان و رشد شخصیتی ایشان استفاده میکنیم و بزودی یک طرح مشارکتی را برای اولین بار در استان در یکی از مدارس سطح شهر شیرین سو اجرایی خواهیم کرد. 

شهردار شیرین سو در ادامه افزود از نقطه نظرات و انتقادات و پیشنهادات شهروندان برای ساختن شهری زیبا استقبال می کنیم و خطاب به دانش آموزان گفت: شهرداری شیرین سو خانه شماست و درب آن همیشه به روی شما باز است

موسوی در پایان از دانش آموزان خواست تا پیشنهادات خود را به صورت مکتوب به شهرداری ارائه کنند تا پس از بررسی و داوری از نفرات برتر و ایده های خلاق تجلیل شود.

در ادامه نشست دانش آموزان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر