English

علی‌ مروت امیری مطرح کرد:

رتبه نخست ملایر در کشت گل محمدی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به سطح زیر کشت 105 هکتاری گل محمدی، از رتبه نخست ملایر در کشت گل محمدی در همدان خبر داد.

رتبه نخست ملایر در کشت گل محمدی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی‌ مروت امیری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با بیان رتبه نخست ملایر در کشت گل محمدی و اینکه کشت این محصولات از جمله زعفران و گل‌محمدی علاوه بر رونق اقتصادی برای کشاورزان، باعث رفع مشکلات و بحران کم ‌آبی بخش کشاورزی می‌شود، ادامه داد: تاکنون میزان زیادی از اراضی این شهرستان زیر کشت محصولات کم‌آب‌بر قرار گرفته است.

 

105 هکتار سطح زیر کشت گل محمدی

امیری با بیان اینکه ملایر در کاشت گل محمدی رتبه برتر استان را دارد، از افزایش 20 هکتار  دیگر از اراضی این شهرستان در زمینه گل محمدی خبر داد و گفت: این اراضی سال آینده به مرحله باروری می رسد.

وی با بیان اینکه طی سال‌ های اخیر توجه به کاشت محصولات کم‌آب‌ بر همواره یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی بوده است، افزود: جهاد کشاورزی ملایر در سال‌ های گذشته در راستای تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم‌ آب‌ بر اقدامات خوبی انجام داده است.

مدیر جهادکشاورزی ملایر با اشاره به استقبال خوب کشاورزان از کاشت گل‌محمدی در ملایر، خاطرنشان کرد: این محصول در برابر سرما، آفات و بحران کم‌ آبی مقاوم است و و پس از به ثمرنشستن، در مدت زمان اندکی به مرحله بازدهی بالای اقتصادی می رسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سطح زیرکشت گل محمدی 105 هکتار بود، یادآور شد: از میزان اراضی کشت شده این محصول 75 هکتار بارور و 35 هکتار هنوز بارور نشده بود که امسال همه 105 هکتار آن بارور شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر