English

منصور رضوانی جلال مطرح کرد:

هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار از اراضی استان همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به کشت محصولات کم آب، از هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار از اراضی استان همدان، سخن گفت.

هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار  از اراضی استان همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد‌کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران، با اشاره به هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار  از اراضی استان همدان گفت: کشت گیاهان دارویی به عنوان ظرفیت اقتصادی پنهان در بخش کشاورزی همدان می‌تواند جایگزین تولید بسیاری از محصولات کشاورزی آب بر مانند صیفی جات شود.

هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار  از اراضی استان همدان

رضوانی جلال، اضافه کرد: کشت گل محمدی، گشنیز؛ رازیانه و زعفران علاوه بر اینکه ارزآوری قابل توجهی برای کشاورزان دارد می‌تواند به افزایش اشتغالزایی در این بخش از اقتصاد استان منجر شود.

وی با اشاره به هدف گذاری کشت زعفران در بیش از هزار هکتار  از اراضی استان همدان گفت: کشت محصولات کم آب بر به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره وری در تولید در دستورکار این سازمان است.

رضوانی جلال ادامه داد: اکنون در بیش از ۱۶۱ هکتار از عرصه‌های کشاورزی همدان زعفران کشت می‌شود و در ۱۰ سال آینده، کشت این محصول در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های زراعی استان هدف گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان  با اشاره به هدف گذاری کشت زعفران، اضافه کرد: زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان همدان باید تقویت شود کمااینکه در سال جاری واحدهای خوبی در بخش فرآوری گل محمدی راه اندازی شده و با کاشت زعفران می‌توان گامی اساسی در تحقق اجرای برنامه اقتصادی مقاومتی و کاهش آمار بیکاری در همدان برداشت.

وی عنوان کرد: کشت گل محمدی با فناوری روز در سال ۱۳۸۳ در ۵۵ هکتار از اراضی در همدان آغاز شد که این رقم اکنون به بیش از ۱۸۰ هکتار رسیده است.

رضوانی جلال  با اشاره به هدف گذاری کشت زعفران،  اضافه کرد: می‌توان با توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به زیر ساخت‌ها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح‌های جدید کشاورزی در استان همدان ایفا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی