English

کامبیز عباسی مطرح خبر داد:

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تخصیص مبلغ 8200 میلیارد تومان خبر داد.

توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، کامبیز عباسی، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه ملی کشاورزی و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات در همدان با اشاره به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، اظهار داشت:  ۹۵ درصد جو و گندم کشور را با کمباین ساخت داخل برداشت کردیم کمااینکه سالانه ۲ تا ۳ هزار بذرکار تولید می‌شود که از این تعداد ۲ هزار عدد آن در همدان تولید شده است و در این زمینه همدان ظرفیت خاصی در تامین ماشین‌آلات کشاورزی کشور دارد.

 

 توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

عباسی افزود: به رغم همه محدودیت‌ها و تحریم در کشور ماشین بذرکار را با یک دهم قیمت‌جهانی و با ۹۵ درصد تکیه بر دانش بومی کشور تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، گفت: ۸ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار در قالب تسهیلات و آورده بخش خصوصی برای خرید ماشین‌های کشاورزی در کشور اختصاص یافت.

عباسی با بیان اینکه سال‌های اخیر سال‌های طلایی سرمایه‌گذاری مکانیزاسیون کشاورزی بوده است، اظهار داشت: نمایشگاه‌ همدان جزو برترین‌ نمایشگاه‌های کشور در حوزه کشاورزی است و در این نمایشگاه ماشین‌آلات نوین به نمایش درمی‌آید و در کشور هم حدود ۲۶۰ تا ۲۷۰ عرضه کننده وسایل کشاورزی داریم.

وی با اشاره به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و گلایه از اینکه در صنعت کشور بسیار کم به حوزه ماشین‌آلات کشاورزی توجه شده است، افزود: تقاضا داریم سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار برای صنعت کشاورزی اختصاص یابد و ماشین‌آلات کشاورزی را جزو نهاده‌های کشاورزی در نظر بگیرند.

عباسی با اشاره به با اشاره به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و اینکه بیشتر ماشین‌های کشاورزی استاندارد ساخته می‌شوند و در ساخت و نمایش ماشین‌های کشاورزی استاندارد در نمایشگاه‌ها هم حساسیت خاصی داریم، افزود: هر سال حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت‌ سازنده ماشین‌آلات آبیاری کشاورزی به لحاظ استانداردها چک می‌شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر