English

مسئول دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان خبر داد:

آغاز به کار شورای اجتماعی محلات

مسئول دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان از آغاز به کارشورای اجتماعی محلات خبر داد.

 آغاز به کار شورای اجتماعی محلات

به گزارش خبرگزاری موج همدان، روح‌الله وجدی‌هویدا، مسئول دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان اظهار کرد: شوراهای اجتماعی محلات با هدف افزایش مشارکت اجتماعی آگاهانه و داوطلبانه، در راستای  اجرای صحیح طرح شوراهای اجتماعی محلات از 24 خردادماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

آموزش و آغاز به کار شوراهای اجتماعی محلات

وی با بیان اینکه این طرح از مصوبات شورای شهر بوده که مشارکت در حوزه مدیریت شهری با نگاه شهروندان محله مدنظر است گفت: پس از فراخوان ثبت‌نام در چهار محله کوی شهید مدرس، کوی کوثر، کوی محمدیه و محله جولان بهمن‌ماه سال گذشته و تشکیل شورای هر محله در اردیبهشت‌ماه سال جاری، دبیرخانه مرکزی  شورای اجتماعی محله، 23 و 24 خردادماه برنامه‌های ویژه‌ای به منظور آموزش و آغاز به کار شوراهای محلات با همکاری مناطق چهارگانه شهرداری در نظر دارد.

مسوول دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان بیان کرد: دوره‌های آموزشی عوامل اجرایی این طرح با حضور مدیران نواحی چهار محله در دو سرفصل آموزشی شامل «ارتباط موثر بین شهروندان» و «آشنایی با دستورالعمل اجرایی طرح شوراهای اجتماعی محلات» است.

وی با بیان اینکه 24 خردادماه از ساعت 8 صبح تا 17 دوره‌های آموزشی با 6 سرفصل برگزار می‌شود، افزود: در نوبت صبح چهار سرفصل آموزشی با عنوان «آشنایی با دستورالعمل اجرایی طرح»، «کارگروهی و ارتباطات بین فردی و موثر»، «آشنایی با مبانی مدیریت شهری» و همچنین «کارگاه برنامه‌ریزی محله‌ای» در نظر گرفته خواهد شد.

وجدی‌هویدا تصریح کرد: دو سرفصل آموزشی دیگر نیز با عناوین «شناخت ادارات و سازمان‌های برون‌سازمانی» و «مکاتبات اداری، گزارش‌نویسی و مستندسازی» نیز در نوبت بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ساعت 17 روز جمعه 24 خردادماه، مراسم آغاز به کار رسمی شوراهای اجتماعی محلات همراه با قرائت سوگندنامه، انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه با چهار دستگاه اجرایی و با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شهری برگزار خواهد شد.

مسوول دبیرخانه مرکزی شوراهای اجتماعی محلات شهر همدان خاطرنشان کرد: پس از آغاز به کار رسمی شوراهای اجتماعی محلات در چهار محله پایلوت، این نهاد مردمی در ابتدای امر انتخابات درونی را بر اساس اساسنامه و قوانین موجود انجام و ساختار اصلی شکل خواهد گرفت.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس از ارزیابی، فاز نخست طرح از تابستان امسال به ترتیب در محلات دیگر شورای اجتماعی محله نیز تشکیل خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر