English

سید سعید شاهرخی:

نرخ بیکاری همدان تا پایان برنامه ششم باید به ۷.۱ درصد برسد/هنر فرمانداران جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی

استاندار همدان ضمن اشاره به اینکه نرخ بیکاری همدان تا پایان برنامه ششم باید به 7.1 درصد برسد، هنر فرمانداران را جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی عنوان کرد.

نرخ بیکاری همدان تا پایان برنامه ششم باید به 7.1 درصد برسد/هنر فرمانداران جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سید سعید شاهرخی، استاندار همدان روز سه شنبه در جلسه تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه شهرستان جدید درجزین ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: نرخ بیکاری همدان تا پایان برنامه  باید به 7.1 درصد برسد.

 

ظرفیت های اشتغال در شهرستان رزن و درگزین

بالاترین مقام اجرایی استان همدان افزود: 2 شهرستان «رزن» و «درگزین» ظرفیت هایی بیش از سهمیه اشتغال پیش بینی شده برای سالجاری دارند.

وی اضافه کرد: بنابراین از فرمانداران این دو شهرستان انتظار می رود ظرفیت ها را شناسایی و بررسی کرده تا بتواند بیش از میزان اشتغال پیش بینی شده را محقق کنند.
استاندار همدان بیان کرد: تمامی اهالی روستای کاج در هنر «قاب سازی» فعال هستند و این روستا به تنهایی می تواند آوازه ملی پیدا کند.
شاهرخی افزود: فرمانداران برای کسب رتبه اول اشتغال و حتی رساندن نرخ بیکاری در این شهرستان ها به زیر هفت درصد باید مدعی شوند.
وی گفت: با توجه به اینکه فرمانداران شهرستان جدید درگزین و رزن در زمینه توزیع سهمیه دستگاهی نقطه نظری دارند باید کمیته ای تشکیل و به صورت دستگاهی میزان اشتغال را رصد کنند.
وی بیان کرد: 25 درصد از سهمیه اشتغال پیش بینی شده برای رزن به درگزین اختصاص یافته که می توان این رقم اندک را تا حد قابل توجهی افزایش داد.
استاندار همدان از فرماندار رزن و درگزین خواست به صورت مستقل بدون در نظر گرفتن سهمیه پیش بینی شده میزان اشتغالی که می توانند ایجاد کنند را بررسی و اطلاع رسانی کنند.

 

هنر فرمانداران جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی

شاهرخی اضافه کرد: هنر فرمانداران جذب سرمایه گذار و تشویق بخش خصوصی به فعالیت های عمرانی با رویکرد ایجاد اشتغال است و می توان در شهرستان جدید درگزین صنایع جدید را دایر کرد.
وی مثال زد: با توجه به فعال بودن کارخانه سیمان در این شهرستان می توان صنایع پایین دست را نیز در این مناطق مستقر کرد و در این راستا باید بخش صنعت برنامه ارائه دهد.
وی خواستار ساماندهی کارگاه های سنتی شد و گفت: گردهمایی کارگاه ها در یک مجتمع نباید زمینه ای برای ریزش و غیرفعال شدن آنها شود.
شاهرخی خواستار مطالعه علمی و کارشناسی شده در زمینه اقتصادی بودن یا نبودن ساماندهی و مستقر شدن کارگاه های سنتی و خانگی در یک مجتمع شد.

 

ایجاد بازارچه مشاغل خانگی

استاندار همدان اظهار داشت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان وعده ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در صورت اختصاص زمین از سوی استانداری را داده بود که انتظار می رود این وعده به زودی محقق شود.
شاهرخی اظهار داشت: وضعیت طرح های محرک هر سه ماه یکبار بررسی و در صورت وجود موانع آنها را باید رفع کرد.
هیات دولت اوایل اسفند سال گذشته در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای شهر «قروه درجزین» رزن به شهرستان «درگزین» موافقت کرد.
ساختمان فرمانداری شهرستان جدید «درگزین» به همراه ساختمان 2 بخشداری مرکزی و شاهنجرین 15 اردیبهشت با حضور استاندار و امام جمعه همدان بهره برداری شد.
 در این آیین علی اصغر ناظری پور به عنوان فرماندار شهرستان درگزین نیز معرفی شد.
پیشتر شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه درجزین و سردرود دارای 126 روستای دارای سکنه و در مجموع 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار داشت که قروه درجزین از این شهرستان منفک شد.

استاندار همدان روز سه شنبه در جلسه تدوین سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه شهرستان جدید درجزین ضمن اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: نرخ بیکاری همدان تا پایان برنامه  باید به 7.1 درصد برسد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه