English

رئیس اتاق بازرگانی همدان خواستار شد؛

مساعدت حداکثری بانک‌ها، تامین اجتماعی و نهادهای مرتبط با فعالان اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی همدان ضمن اشاره به شرایط حاکم بر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان از بانک‌ها، تامین اجتماعی و نهادهای مرتبط خواستار حمایت ومساعدت حداکثری شد.

مساعدت حداکثری بانک‌ها، تامین اجتماعی و نهادهای مرتبط با فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، رئیس اتاق بازرگانی همدان در نشست نوروزی با فعالان اقتصادی استان که با حضور استاندار همراه بود، با بیان اینکه در طول سال 2 یا 3 نشست در بین فعالان اقتصادی استان برگزار می شود، اظهار داشت:

نشست نوروزی هر ساله با حضور استاندار همدان و فعالان حوزه اقتصاد برپا می شود تا دیداری شکل گیرد و در خلال این دیدار، فرصتی به جهت مطرح کردن شرایط حاکم بر عملکرد فعالان  و تولیدکنندگان فراهم شود.

زبردست

علی اصغر زبردست با بیان اینکه سال سختی برای تولیدکننگان  پشت سرگذاشته شد، گفت:در سال جدید  با توجه به وضعیت موجود در کشور و تحریم های ناعادلانه که اتفاق افتاده است، اگر حمایت های داخلی از سوی نهادها و ارگان‌های مرتبط صورت نگیرد ، قطعا با مشکلاتی مضاعف روبرو خواهیم شد.

وی مطرح کرد: تولیدکنندگان در شرایظ حاکم 36 درصد دستمزد کارکنان را افزایش داده‌اند که اگر سنوات و موارد دیگر را هم به آن اضافه شود به 42 درصد خواهد رسید و همینطور 16 در صد هم افزایش بودجه مالیاتی کشور در این حوزه درنظرگرفته شده است.

زبردست

رئیس اتاق بازرگانی همدان خاطر نشان کرد: با توجه به موارد مطرح شده فعالان اقتصادی بایستی به فعالیت خود ادامه دهند.

زبردست خاطر نشان کرد: با توجه مطالب مذکور انتظار بر آن است تا  فعالین اقتصادی از انسجام برخوردار بوده و به تولید ادامه دهند و فرآیند جاری خود را حفظ کنند.

زبردست در ادامه افزود: تولیدکنندگان و فعلان اقتصادی خواستار این هستند تا دستگاهی که می توانند از فشارها بر فعالان اقتصادی بکاهد از جمله تامین اجتماعی، مساعدت بیشتری به خرج دهد.

وی یادآور شد: از آنجایی که دیگر منابعی که به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی یاری می رساند  وجود ندارد، پس بایستی بانک‌ها تمرکز  و توجه بیشتری درارتباط با فعالان این حوزه اختیار کنند.

زبردست

وی ضمن انتقاد از عملکرد سال گذشته بانک ها نسبت به تولیدکنندگان، گفت: در سال گذشته بیش از 57 درصد تسهیلات اعطاء نشده است و این درحالی است که متوسط این حوزه در کشور 75 درصد بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی همدان عنوان کرد: عملکرد بانک ها در مورد معوقات نیز عملکرد مثبتی را نشان نمی دهد و 10 درصد را به خود اختصاص داده است، در حالی که متوسط کشوری 4 درصد را در معوقات بیان می کند.

زبردست در پایان تصریح کرد: در سال رونق تولید اگر بانک ها و سایر دستگاه‌های مرتبط تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را همراهی نکنند قطعا سال بسیار دشواری پیش رو خواهد بود.

همدان

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر