English

آرزو کاوه‌ای:

برخی از بیماری های اسکلتی به علت اضافه وزن است

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن زمانی پیش می آید که انرژی جذب شده در بدن بیش از انرژی مصرفی باشد و این اضافه دریافت به صورت چربی در بدن ذخیره شده و باعث چاقی و اضافه وزن می شود.

برخی از بیماری های اسکلتی به علت اضافه وزن است

به گزارش خبرگزاری موج همدان، آرزو کاوه‌ای اظهار داشت: 65 درصد همدانی های بین 30 تا 60 سال و 18.7 درصد دانش آموزان این استان چاقی و اضافه وزن دارند.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: این شرایط ضرورت تجدید نظر در تغذیه و تشویق به برگشتن به وزن متعادل را بیش از گذشته نشان می دهد.
کاوه ای افزود: وزن و قد تمامی افراد از نوزاد یک روزه تا فرد 100 ساله در مراکز جامع سلامت سنجیده شده و بر اساس این معیار اطلاعات کسب و برنامه ریزی می شود.
وی گفت: چاقی و اضافه وزن به عنوان یک بیماری شناخته شده و زمینه بروز بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی، پرفشاری خون و برخی سرطان ها به شمار می رود.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برخی از بیماری های اسکلتی نیز به علت اضافه وزن افراد و فشار بر استخوان و مفصل ها پیش می آید.
کاوه ای اظهار داشت: چاقی و اضافه وزن زمانی پیش می آید که انرژی جذب شده در بدن بیش از انرژی مصرفی باشد و این اضافه دریافت به صورت چربی در بدن ذخیره شده و باعث چاقی و اضافه وزن می شود.
وی ادامه داد: بافت چربی یک بافت مرده ای است که سلول های آن انرژی مصرف نمی کنند بنابراین هر چه میزان چربی در بدن انسان زیاد باشد میزان مصرف انرژی کمتر می شود.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: سلول های چربی بر خلاف ماهیچه انرژی مصرف نمی کنند بنابراین باید از به وجود آمدن بافت و سلول های چربی در بدن پیشگیری کرد.
کاوه ای افزود: مهمترین عامل موثر در اضافه شدن سلول های چربی کاهش فعالیت بدنی روزانه و ورزشی است و باید فعالیت های روزانه در حد متوسط به بالا باشد.
وی گفت: استفاده مستمر از وسیله نقلیه برای انجام کارها موجب محدودیت فعالیت بدنی و کم تحرکی افراد می شود در حالیکه باید روزانه 20 تا 30 دقیقه پیاده روی داشته باشیم.
رییس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: فعالیت های مداوم ورزشی باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن، مصرف انرژی و پیشگیری از چاقی می شود.
کاوه ای گفت: مصرف مواد غذایی بیش از حجم انرژی مورد نیاز بدن، خوردن غذاهای چرب و پرکالری نظیر فست فودها، نوشابه، قند، شکر، مربا و روغن ها منجر به اضافه دریافت انرژی و چاقی می شود.
وی کاهش مصرف قند و شکر و چربی ها، افزایش مصرف سزیجات و میوه جات و افزایش فعالیت بدنی را سه اصل مهم برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر