English

موسوی بهار:

رشد فناوری پزشکی به دستان توانمند جامعه مهندسی بستگی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: دنیای فناوری پزشکی در ایران به حدی رشد و توسعه یافته است که در هر عرصه‌ای اگر جوانان و نخبگان و علاقمندان به آن فعالیت کنند بازار کار تولید برای آن فراهم است. این تلاش برای رشد فناوری پزشکی هم به دستان توانمند جامعه مهندسی بستگی دارد.

رشد فناوری پزشکی به دستان توانمند جامعه مهندسی بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدحبیب‌اله موسوی‌بهار ظهر در مراسم گرامیداشت روز ملی مهندسی اظهار داشت: زمانی در ایران برای خارج کردن یک تکه سنگ کلیه باید تمام بدن را باز می‌کردند اما حالا با ابزاری با قطر 4 اف همان کار را دقت بیشتری انجام می‌دهیم و در سنین کودکی و نوزادی هم قابل اجرا است و حتی این دستگاه توانایی عکسبرداری هم برای ارایه در همایش‌ها را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: دنیای فناوری پزشکی در ایران به حدی رشد و توسعه یافته است که در هر عرصه‌ای اگر جوانان و نخبگان و علاقمندان به آن فعالیت کنند بازار کار تولید برای آن فراهم است. این تلاش برای رشد فناوری پزشکی هم به دستان توانمند جامعه مهندسی بستگی دارد.

موسوی بهار با اشاره به خدمات پزشکی ارایه شده در استان و شهر همدان، گفت: امسال موفق شدیم با هزینه‌ای در حدود 10 تا 12 میلیارد ‌تومان کلینک ویژه درمانی را راه‌اندازی کنیم در حالیکه در برخی اخبار شاهد بودیم برخی اداره‌‌ها طرح‌های بسیار کوچکی را بهره‌برداری می‌کردند. این نشان دهنده تلاش برای افزایش خدمات بوده است.

وی گفت: در ایران این ظرفیت وجود دارد که جوانان فعال در حوزه مهندسی پزشکی همه خدمات را برای کشور تامین کنند و موفقیت‌های بدست آمده در این حوزه هم موید آن است فقط باید از اید‌ه‌ها حمایت کرد و کمک کرد که بار بنشیند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان ابراز کرد: زمانی که دانشجو بودم با همین تفکر از تعدادی جوان خوش‌فکر در حوزه تولید وسایل مهندسی پزشکی حمایت کردیم و اکنون این جوانان با تلاش خود بزرگترین شرکت تجهیزات پزشکی کشور را مدیریت و هدایت می‌کنند. این جوانان روزگاری به یک موتور‌سیکلت از غرب کشور برای ارایه تجهیزات خود به تهران می‌آمدند بنابراین باید جوانان ایرانی خوش‌فکر را باور و حمایت کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر