English

محمد اسلامی؛

۷ دهک در ۵ استان برای مسکن، نیازمند حمایت هستند

وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق ارزیابی در 5 استان تا 7 دهک باید کمک های لازم برای ساخت و ساز انجام شود، در برخی استان ها حمایت ها باید تا 5 دهک نخست انجام شود و برای دو دهک نخست نیز تامین مسکن به کمک سازمان های حمایتی خواهد بود.

7 دهک در 5 استان برای مسکن، نیازمند حمایت هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دومین جشنواره نشان تعالی سلامت ، ایمنی و محیط زیست با اشاره به اینکه جامعه مهندسی همواره با پیشرفت و ایمان ترقی کشور را در دستور کار قرار داده است، گفت: تاکنون رشد کم بالایی داشته ایم و دستاوردهای چهل ساله نمادهای موفقی از ایران اسلامی را به نمایش گذاشت است و در روز مهندس باید این تجربیات موفق نشر داده شوند و شیوه های که باعث ناکارآمدی شده اند را اصلاح کنیم.

محمد اسلامی با بیان اینکه موضوع اچ اس یی مهم است، افزود: ایمنی و سلامت در طراحی، ساخت و بهره برداری باید مورد توجه قرار گیرد و تنها مربوط به کارگاه ها نیست، از این رو باید از اتاق مهندس مشاور شروع شود و اگر از ابتدا اجرا نشده باشد هزینه های آن به بهره بردار تحمیل خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه بی توجهی به HSE در زمان بهره برداری باعث به چالش کشیدن بهره وری می شود، گفت: مصالح و ابزارها نشر ایمنی را در ذات خود دارند، نکته مهم در این بخش کار کردن در ارتفاع است و امروز می بینیم هنوز روش منسوخ داربست استفاده می شود که بسیار آسیب را است، در حالی که سال هاست در کشورهای دیگر از  تجهیزات تکنولوژیک استفاده می کنند که پیچیده هم نیست.

اسلامی با بیان اینکه نیروی انسانی باید به ضوابط به عنوان بخشی از مهارت خود مسلط باشد، گفت: در فرایندهای اجرا باعث بروز حوادث نشود که با بکارگیری نیروی تحصیل کرده باید بیشتر به این مقوله بپردازیم. همچنین موضوع محیط زیست باید از زمان جانمایی زمین تا مصرف انرژی که الزاماتی داریم مورد توجه قرار گیرد. 

اسلامی با تاکید بر ضرورت تحول در ساخت و ساز، تصریح کرد: این برنامه در سال 98 و 99 اجرا خواهد شد تا تعادل بخشی در عرصه و تقاضای مسکن ایجاد شود، زیرا در حال حاضر تقاضا کاهش یافته است و طبق آنالیز ما در 5 استان  تا 7 دهک باید کمک های لازم برای ساخت و ساز انجام شود، در برخی استان ها حمایت ها باید تا 5 دهک نخست انجام شود و برای دو دهک نخست نیز تامین مسکن به کمک سازمان های حمایتی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه