English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان :

طرح جامع خدمات شهری تهیه و تدوین شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان گفت: طرح ساماندهی معابر ۵ شهر استان همدان در حال آماده شدن است که این اتفاق می‌تواند زمینه‌ای برای مطالعات کامل باشد

طرح جامع خدمات شهری تهیه و تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  محمودرضا عراقی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان اظهار داشت: طرح تفصیلی شهر همدان را باید در ساماندهی معابر شهری به درستی پیش برد و در راستای بهبود فرآیند؛ طرح جامع خدمات شهری را نیز تهیه و تدوین کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر استفاده از خرد جمعی در انجام امور افزود: طرح ساماندهی معابر ۵ شهر استان همدان تهیه و یا در حال آماده شدن است که این اتفاق می‌تواند زمینه‌ای برای مطالعات کامل باشد.

وی خواستار نصب دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف در تمام نقاط استان همدان شد و با تاکید بر تلاش در راستای فرهنگ سازی استفاده از خودروهای عمومی افزود: در بسیاری مواقع لازم نیست خودروی شخصی وارد خیابان شود و باید این فرهنگ را در مردم ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری همدان نیز با بیان اینکه مطالعات لازم برای بهبود شرایط معابر شهری جوکار، فیروزان و سامن تایید شده و در شهر رزن و کبودرآهنگ نیز در حال انجام است، گفت: آمار تصادفات فوتی استان همدان طی ۱۰ سال اخیر روند کاهشی داشته است.

کیوان کاظمی‌مستقیم حفظ و یا کاهش آمار تصادفات جاده ای را کاری دشوار برشمرد و بابیان اینکه دراین راستا باید اقدامات جدی در دستور کار باشد، افزود: بیشترین فوتی‌های تصادفات استان همدان متعلق به شهر همدان است.

وی با تاکید بر برنامه ریزی و آماده کردن استان برای میزبانی از مسافران نوروزی گفت: باید امور مربوط به ساماندهی ترافیک به طور ویژه دیده شود.

 آمار تصادفات فوتی در همدان، کاهش ۲۵ درصدی داشته است

رئیس راهنمایی و رانندگی همدان نیز با بیان اینکه طی ۱۰ ماه امسال ۵۴ نفر در تصادفات معابر شهری همدان فوت کرده‌اند در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ نفر بوده است، گفت: امسال ۲ هزار و ۲۸۳ نفر در معابر شهری همدان مجروح شده‌اند.

سرهنگ علی فکری از کاهش ۱۹ درصدی تلفات تصادفات سخن گفت و با بیان اینکه تعداد مجروحان نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹۱ نفر کاهش دارد که ۸ درصد را شامل می‌شود، افزود: بیشترین کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در شهر همدان ثبت شده است.

وی به کاهش ۲۵ درصدی آمار تصادفات فوتی در همدان و افزایش آمار تصادفات در شهرستان کبودرآهنگ، اسدآباد و رزن اشاره کرد و گفت: بیشترین علت افزایش تصادفات در این مناطق مربوط به آن است که برخی مسیرها به حوزه درون‌شهری اضافه شده اما همچنان رفتار ترافیکی بیرون شهری بر آن حاکم است.

رئیس راهنمایی و رانندگی همدان با بیان اینکه بیشترین تصادفات مربوط به خودروهای سواری و موتورسیکلت بوده و طی ۱۰ ماهه امسال یک‌هزار و ۴۲۳ مورد تصادف در بلوارهای اصلی و ۹۷۲ مورد در خیابان ها رخ داده است، عنوان کرد: امسال ۳۸ نفر آقا و ۱۶ نفر خانم در اثر تصادف همدان فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تصادفات بلوار باغ بهشت همدان بیشترین تلفات را به همراه داشته است؛ بیان کرد:امسال ۵ فقره تصادف فوتی و ۳۸ فقره تصادف جرحی در این بلوار رخ داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر