English

نماینده ولی‌فقیه استان همدان :

سمن ها احیاگر امر خیر در جامعه هستند

امام جمعه همدان گفت: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در حال حاضر در جامعه فعال هستند، احیاگر و ترویج دهنده یک امر خیر در جامعه هستند.

سمن ها احیاگر امر خیر در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری موج همدان، امام جمعه همدان گفت:  سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در حال حاضر در جامعه فعال هستند، احیاگر و ترویج دهنده یک امر خیر در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه سمن‌ها باید تمام تلاششان در راستای کار خیر، خدمت به مردم، انقلاب و اسلام باشد، افزود: بهتر بود در فرصتی مناسب تک تک سمن‌ها حضور یافته و درباره اقدامات خود توضیح می‌دادند تا آن وقت می‌توانستیم کارها را ارزیابی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه استان همدان با تشریح نتایج انجام کار خیر و نهادینه کردن آن در جامعه بیان کرد:  پیش از بعث رسول اکرم(ص)  آسیب بزرگی در جزیره العرب شکل گرفت که آن زنده به گور کردن دختران بود اما در همان زمان نیز افردی بودند که حاضر شدند با انجام برخی اقدامات و به سرپرستی گرفتن این دختران در برابر این رفتار ناصواب بایستند.

وی با اشاره به اینکه اگر در زمان پیش از بعثت رسول الله (ص) زنده به گور کردن دختران ارزش محسوب می‌شد، در دنیای کنونی و در برخی کشورها نیز متاسفانه سقط جنین و  همجنس‌گرایی ارزش محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود اقدامات صورت گرفته در استان هنوز نرخ موالید پایین بوده و این مهم برای آینده ما خطرناک است.

محمدی با تاکید براینکه به‌زودی تعداد سالمندان جامعه ما افزایش می‌یابد، عنوان کرد: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در حال حاضر در جامعه فعال هستند و امروز نیز گزارشی از عملکرد آنها ارائه شد احیاگر و ترویج دهنده یک امر خیر در جامعه هستند.

 وی با اشاره به شکل‌گیری برخی رفتارهای نامناسب در جامعه مانند سگ گردانی در خیابان و نگهداری آنها در منازل مسکونی تصریح کرد: در جوامع بشری فساد و آسیب اجتماعی به راحتی رشد می‌کند و اگر ما نسبت به مشکلات جامعه بی تفاوت باشیم زندگی همه ما را نابود می‌کند به همین دلیل باید علاج واقعه را پیش از وقوع آن کرد.

امام جمعه همدان با تشریح خدمات بنیاد صیانت ازخانواده در همدان و اثرات آن در کاهش طلاق افزود: گروهی از ایتام در جامعه ما زندگی می‌کنند که هیچ سرپرستی ندارند و نهادهایی مانند دارالایتام و کمیته امداد نیز سرپرستی آنها را برعهده نمی‌گیرند و اگر تشکلی مردمی تکفل آنها را بپذیرد و تا زمان دانشگاه رفتن‌شان از آنها حمایت کند آن وقت ما شاهد اتفاقات خوبی در جامعه خواهیم بود.

وی خطاب به نمایندگان سمن ها و تشکل های مردمی تصریح کرد: بدانید مسیری که در آن گام بر می‌دارید بسیار ارزشمند و مفید است به همین دلیل باید در فرصت‌های مناسب چنین جلسات و جمع‌هایی شکل بگیرد تا خیرات و برکات این مسیر تبیین و معرفی شود.

کارشناس سازمان‌های مردم نهاد دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 400 سمن و تشکل مردمی در عرصه‌های مختلف بهداشت و درمان، اجتماعی، فرهنگی، هنری و غیره در استان همدان فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه حضور و فعالیت نماینده ولی فقیه در این عرصه نیز توانسته برای فعالان این عرصه  یک نوع دلگرمی باشد، افزود: انقلاب اسلامی بر اساس استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شکل گرفته است و اگر چه نیاز است پس از گذشت 40 سال از عمر با برکت انقلاب این سه اصل مورد ارزیابی قرار گیرد، اما اقدامات بسیاری خوب و مهمی نیز در کشور انجام شده است که باید بیان شود.

قشمی تصریح کرد: مهمترین وظیفه سمن‌ها و تشکل های مردمی جذب اقشار مختلف مردم و افزایش مشارکت آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، تقویت روحیه مطالبه‌گری در جامعه و پاسخگو کردن دولت و حاکمیت در مقابل عملکردشان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر