English

دبیر یادواره ۱۱۰۰ شهید دانش‌آموز استان همدان :

یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می شود

جمال پور گفت: امسال دومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان در همدان برگزار می‌شود.

یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، جمال پور با اشاره به اینکه امسال دومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان در همدان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هر صنفی برای شهدای خود یادواره برگزار می‌کنند اما متأسفانه به شهدای دانش‌آموز کم‌لطفی می‌شد.

وی افزود: با تحقیق و بررسی متوجه شدیم که استان همدان در دوران دفاع مقدس یک هزار و 100 شهید دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب کرده است و این تعداد شهدا رقم کمی نیست.

پوررجب‌علی با بیان اینکه تصمیم بر این گرفته شد که یادواره شهدای دانش‌آموز نیز در استان برگزار شود، گفت: این یادواره هر سال با محوریت یک شهید توسط نوجوان و دانش آموزان برگزار می‌شود با مصاحبه‌هایی با خانواده و هم‌رزمان شهدا انجام و خاطرات آن‌ها توسط همین دانش‌آموزان جمع‌آوری می‌شود.

دبیر یادواره 1100 شهید دانش‌آموز استان همدان بیان کرد: سال گذشته یادواره شهدای دانش‌آموز استان با محوریت شهید "حسین سپهر" برگزار شد و خاطرات جمع‌آوری‌شده از این شهید تبدیل به کتاب شد.

پوررجب‌علی با تأکید بر اینکه امسال نیز این یادواره با محوریت " شهید علی رشیدی" برگزار و خاطرات این شهید در حال جمع‌آوری است، عنوان کرد: یادواره 1100 شهید دانش‌آموز استان همدان  4 و 5 بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خاطره گویی، پخش کلیپ، اجرایی تئاتر، سرود و مداحی از برنامه‌های اولین شب یادواره یعنی 4 بهمن‌ماه است، تصریح کرد: سخنرانی حجت‌الاسلام مهدوی ارفع(رئیس نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی) و مداحی از برنامه‌های شب دوم یادواره "5 بهمن‌ماه" است.

دبیر یادواره 1100 شهید دانش‌آموز استان همدان بابیان اینکه شهید علی رشیدی نوجوان 16 ساله و اول دبیرستان بود، ابراز کرد: این شهید دانش‌آموز جز غواصان کربلای چهار و بی‌سیم‌چی بود.

پوررجب‌علی تأکید کرد: خصوصیت برگزاری این مراسم به این است که از صفرتا صد برنامه نظیر ضبط و جمع‌آوری خاطرات شهید، برگزاری مراسم و غیره توسط نوجوانان انجام می‌شود و حتی هزینه یادواره را نیز والدین دانش آموزان و نوجوانان برگزارکننده مراسم پرداخت کردند.

شهید علی رشیدی در سال 1342 در محله پل مراد همدان متولد شد و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه غبار همدانی و راهنمایی را در مدرسه ظفر گذراند. شهید رشیدی اول دبیرستان را در مدرسه امام خمینی(ره) تحصیل و سپس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه