English

تولید ۲۵ تن ماهی خاویاری در هرمزگان

رئیس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان از تولید 25 تن ماهی خاویاری در هرمزگان خبر داد.

تولید 25 تن ماهی خاویاری در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، سیروس برازنده با اشاره به ظرفیت خوب استان هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری و موفقیت‌های هرمزگان در این عرصه، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته در سال 1402 موفق به تولید بیش از 25 تن ماهی خاویاری در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اختصاص سهمیه بچه ماهی خاویاری به پرورش‌دهندگان ماهیان خاویاری هرمزگان از ابتدای سال 1403 در سه نوبت به همت سازمان شیلات ایران صورت گرفته، گفت: بچه ماهی‌های خاویاری اختصاص‌یافته از گونه‌های فیل ماهی و سیبری است.

برازنده تصریح کرد: مرحله اول 2650 قطعه بچه ماهی 10 گرمی فیل‌ ماهی، مرحله دوم 5000 قطعه بچه ماهی سیبری و در مرحله سوم 2700 قطعه بچه ماهی‌ فیل‌ماهی در استخرهای پرورش ماهی خاویاری به استان هرمزگان اختصاص داده شده است.

رئیس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان افزود: پرورش ماهیان خاویاری برای نخستین‌‌بار در سال 95 به صورت طرح آزمایشی در شهرستان حاجی‌آباد با 350 قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه‌های فیل‌ماهی آغاز شد و اکنون با گذشت ۸ سال از تولید ماهیان خاویاری در هرمزگان و توسعه مزرعه‌های پرورش این نوع آبزی، به یکی از فعالیت‌های پررونق بخش شیلات هرمزگان تبدیل شده است.

برازنده گفت: پرورش ماهی خاویاری در شهرهای غیرساحلی، افزایش سهم پروتئین آبزیان در سبد غذایی شهرهای غیرساحلی، حرکت در مسیر تامین و ارتقای امنیت غذایی، استفاده چندمنظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره‌وری و فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی‌پروری استان، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، افزایش بهره‌وری و تولید و رونق معیشت کشاورزان از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه