English

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد؛

صادرات بیش از ۳۵میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات بیش از ۳۵میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی خبر داد.

صادرات بیش از ۳۵میلیون تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، حسین عباس‌نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد یکساله ۱۴۰۲ بنادر این استان، اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اسفندماه سال گذشته ۱۰۹ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۲۱ تُن کالا تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۷۴ میلیون و ۶۸ هزارو ۶۶۹ تُن را کالای غیرنفتی شامل می‌شود.

وی میزان صادرات کالای غیرنفتی در یکسال ۱۴۰۲ را ۴۰ میلیون و ۸۸۲ هزارو ۸۰۹ تُن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان واردات به بنادر استان هرمزگان در این سال گذشته را نیز ۱۰ میلیون و ۲۶۳ هزارو ۲۰ تن اعلام کرد که آمارها کاهش هفت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌ دهند.

عباس‌نژاد گفت: از مجموع جابه‌جایی انواع کالاها در بنادر استان هرمزگان، ۳۵ میلیون و ۴۰۹ هزارو ۲۵۲ تن مربوط به کالاهای نفتی بوده که از این میزان ۲۲ میلیون و ۳۷۱ هزارو ۲۶۱ تن کاپوتاژ شده است.

وی میزان صادرات کالای نفتی از بنادر این استان در این دوره یکساله را نیز ۱۱ میلیون و ۶۱۷ هزارو ۹۰۴ تُن اعلام کرد و افزود: عملکرد بخش کانتینری در این مدت را نیز ۲ میلیون و ۳۶۴ هزارو ۶۱۶ (TEU) بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش ثبت شده است.

مدیرکل بنادر هرمزگان در تشریح عملکرد ۱۲ ماهه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران نیز گفت: در این مدت ۸۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۹۶ تُن انواع کالا تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، ۵۴ میلیون و ۲۶۲ هزارو ۵۰۵ تُن آن مربوط به کالای غیرنفتی بود.

عباس‌نژاد با اشاره به صادرات ۳۵ میلیون و ۵۳۹ هزارو ۷۰۴ تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری ایران به کشورهای هدف گفت: در ۱۲ ماهه امسال نیز ۲۹ میلیون و ۳۱۴ هزارو ۵۹۱ تن کالای نفتی در این بندر جابه‌جا شد که ۹ میلیون و ۷۶۱هزارو ۴۳۹ تن آن مربوط به صادرات بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، سهم تزانزیت انواع کالای تخلیه و بارگیری شده در بندر شهید رجایی در این مدت را ۶ میلیون و ۵۳۷هزارو ۳۷۴ تن اعلام کرد و گفت: از مجموع کالاهای نفتی جابه‌جا شده در این بندر ۱۸ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۸۶ تن آن نیز مربوط به کاپوتاژ بوده است.

به گفته عباس‌نژاد؛ در این یکساله ۱۴۰۲ نیز مجموع عملیات تخلیه و بارگیری بخش کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور به بیش از ۲ میلیون و ۱۲۶ هزار TEU(کانتینر ۲۰ فوت) رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ در بین کل بنادر کشور گفت: از این میزان جابه‌جایی، ۴۴ درصد آن به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اختصاص دارد.

به گفته وی؛ از سهم ۸۹ درصدی جابه‌جایی کالای کانتینری در بنادر استان هرمزگان، ۸۰ درصد آن نیز مربوط به بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران است.

عباس‌نژاد با اشاره به جابه‌جایی ۱۰۹ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۹۲۱ تُن در بنادر استان، سهم این جابه‌جایی‌ها از طریق بنادر پل و لافت قشم را ۱۱ میلیون و ۲۵۵ هزارو ۲۶۸ تن، بنادر غرب ۱۰ میلیون و ۵۸۹هزار و ۳۴۴ تن و بنادر شرق را ۲ میلیون و ۳۳۸ هزارو ۵۸۶ تن اعلام کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در تشریح عملکرد بنادر مسافری نیز گفت: در یکساله ۱۴۰۲ در مجموع ۲۲ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۹۵ نفر مسافر از طریق بنادر این استان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

به گفته وی؛ از این میزان ۱۶میلیون و ۶۳۱ هزارو ۴۵۰ نفر از طریق بنادر پل و لافت، سه میلیون و ۹۵۷ هزار و ۷۰۵ نفر بنادر شرق، ۸۶۲ هزارو ۲۸۰ نفر در بنادر غرب و یک میلیون و ۴۶۵ هزارو ۷۶۰ نفر نیز در بنادر کیش تردد داشته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه