English

در دولت سیزدهم؛

۱۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس تولید شد

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: نیروگاه بندرعباس با حداکثر توان و ظرفیت در این مدت توانسته است، ۱۷ میلیارد کیلووات‌ ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری تزریق کند.

۱۷ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه بندرعباس تولید شد
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان

، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به افزایش ۱۱۵ هزار کیلووات توان تولید برق نیروگاه بندرعباس، اظهار کرد: این افزایش به دلیل انجام به موقع و منظم تعمیرات و اقدامات اصلاحی در واحدهای ۶‌گانه نیروگاه طی دولت سیزدهم رقم خورده است.

وی یادآورشد: براساس برنامه زمان‌بندی، در طول این مدت ۶ هزار و ۹۰۰ ساعت تعمیرات دوره‌ای واحدها، هشت هزار و ۳۷۳ ساعت تعمیرات نیمه‌ اساسی و ۱۴ هزار و ۲۸۹ ساعت تعمیرات اساسی در این نیروگاه انجام شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس ادامه داد: این میزان تعمیرات شامل انجام طرح‌های ضروری برای رفع محدودیت واحدها و تاسیسات کمکی نظیر «قلیاشویی لوله‌های اکونومایزر»، «شستشوی شیمیایی کندانسورها»، «تعویض تعدادی از لوله‌های آسیب‌دیده تحت ریسک بویلر» و همچنین «تعویض بسکت‌های لانگستروم واحد» بوده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس همچنین خاطرنشان کرد: کارشناسان و متخصصان نیروگاه بندرعباس باتوجه به ظرفیت فنی و تجربی که در اختیار دارند، از نیمه نخست سال ۱۴۰۰ تاکنون افزون‌بر ۱۲ هزار قطعه تخصصی تولید و بر ساخت آنان راهبری و نظارت داشتند که حدود ۲ ‌میلیون‌دلار صرفه‌جویی ارزی درپی‌داشت و این یکی از افتخارات نیروگاه در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۹۵ درصد قطعات نیروگاه ساخت داخل است، تصریح کرد: ایران جزو پنج کشور سازنده نیروگاه، قطعات و تجهیزات نیروگاهی بوده که این امر در دنیا منحصر به کشورهای اندکی است.

محمودی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توانستیم کارهای بزرگی را در نیروگاه انجام دهیم، ادامه داد: واحدهای نیروگاه شامل واحدهای یک، ۲، سه و چهار بخار و واحد یک گازی در حال تعمیرات بود و قبل از پیک بار با حداکثر توان عملی به‌ مدار تولید بازگشت و تولید برق این نیروگاه به یکهزار و ۵۰ مگاوات ‌ساعت در اوج بار پیک تابستان و متوسط روزانه به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مگاوات در طول شبانه روز رسید و همچنین یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نیروگاه، کاهش ۱۸ درصدی ضریب خروج اضطراری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بوده است.

محمودی اظهار داشت: پره‌های توربین LP، به‌دلیل شکستگی در زمستان گذشته در نیروگاه تعویض شد، که این عملیات، در حجم وسیع، برای نخستین ‌بار در کارگاه و محیط نیروگاه بندرعباس محقق شد و همچنین بالانس و تنظیمات ثانویه برای نصب آنها در شرکت صورت گرفت.

وی یادآور شد: نیروگاه بندرعباس بافت بسیار مردمی و بومی از نظر تعداد نیرو دارد که حدود ۹۵ درصد نیروی این نیروگاه بومی هستند و به عنوان سنبل صنعت استان شناخته شده که حدود ۸۰۰ نفر از کارکنان مشغول بکار هستند که گاهی بواسطه کار تعمیراتی، حدود ۱۰۰ نفر دیگر اضافه شده و به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اشاره کرد: در رابطه با حفظ و صیانت از محیط زیست نیروگاه در سال قبل حدود ۶۰۰ اصله درخت‌ بومی در محیط نیروگاه و شهرک مسکونی کاشته شد که تحت پایش و رشد مداوم قرار دارد و امیدواریم جایگزین خوبی برای درخت‌های قدیمی باشد.

به گفته وی، ساماندهی فضای سبز نیروگاه و شهرک که تقریبا ۲۰ درصد از فضای کل نیروگاه را در برمی‌گیرد، در مقایسه با استاندارد مکان‌های صنعتی شاخص قابل ملاحظه‌ای دارد.

محمودی با اشاره به قدمت نیروگاه بندرعباس گفت: این نیروگاه تاکنون توانسته است ۳۵ درصد برق مصرفی استان بزرگ و صنعتی هرمزگان را تامین کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه