English

افزایش چند برابری تولید آبزیان از شاخص‌ترین اقدامات دولت است

استاندار هرمزگان گفت: افزایش چند برابری تولید آبزیان، ساماندهی صیادان بدون مجوز، ساخت مراکز تقویت ذخائر، برق‌رسانی به مزارع میگو، ساخت و نصب چند هزار زیستگاه و آموزش نیروی انسانی در هنرستان‌های تخصصی از شاخص‌ترین اقدامات دولت مردمی در حوزه شیلات استان است.

افزایش چند برابری تولید آبزیان از شاخص‌ترین اقدامات دولت است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست با رئیس سازمان شیلات ایران، با بیان اینکه ۱۴ هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در دست احداث داریم، اظهار کرد: بعضی از اراضی این طرح‌ها دارای معارضینی است که باید با جلب رضایت همه طرف‌ها هرچه سریع‌تر بتوانیم آن‌ها را رفع کنیم تا مزارع جدید نیز ظرف سال آینده به بهره‌برداری برسند.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی را در قالب کمک‌های فنی و اعتباری به پروژه‌های پیشران اختصاص داده‌ایم که از این میان ۷۰۰ میلیارد ریال فقط به تولید بچه‌ماهی تخصیص یافته است تا از این طریق سود تسهیلات فعالان این حوزه به حداقل برسد و بتوانیم کل زنجیره پرورش آبزیان را در استان داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به دستور رییس جمهور در سفر به هرمزگان مبنی بر ساماندهی شناورهای صیادی، عنوان‌کرد: بخش زیادی از این طرح انجام شده و امیدواریم تا سفر دوم رییس جمهور به پایان خواهد رسید.

دوستی عنوان‌کرد: طرح‌های ماهی در قفس از سال ۱۳۸۴ در استان آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ قبل از آغاز به کار دولت سیزدهم تمامی ظرفیت تولید ماهی در این بخش حدود چهار هزار تن بود اما در دولت سیزدهم بیش از این میزان معادل هشت هزار تن ظرفیت جدید ایجاد شده است.

دوستی با اشاره به امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه آموزش‌های مهارت‌محور ، ادامه داد: تاکنون ۲۸ هنرستان تخصصی در استان راه‌اندازی کرده‌ایم که یکی از هنرستان‌های ما در رشته شیلات فعال است و به کلاس دوازدهمی‌های این هنرستان دیپلم تخصصی شیلات اعطا می‌کنیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت زیست کارکنان در شیلات، گفت: اگر این مهم محقق شود کار در حوزه شیلات مانند اشتغال در صنایع به ارزش تبدیل خواهد شد و نیروهای بومی و ایرانی نیز رغبت بیشتری برای اشتغال در این حوزه پیدا خواهند کرد.

رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این نشست، گفت: نگاه زیرساختی استاندار هرمزگان موجب شده است که با توسعه روزافزونی در شیلات هرمزگان مواجه باشیم.

حسین حسینی با اشاره به حجم بالای واگذاری زمین به نام آبزی‌پروری در دولت‌های گذشته، افزود: افرادی که به نام ماهی در قفس در سنوات گذشته زمین گرفته‌اند و کاری نکرده‌اند باید خلع‌ید شوند تا اراضی به افرادی دارای اهلیت برسد.

وی در پایان عنوان‌ کرد: در جزیره بوموسی می‌توانیم نقش‌آفرین باشیم و طبق توصیه استاندار هرمزگان بسته‌ای برای این جزیره در حوزه شیلات جهت توسعه آبزی‌پروری آماده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه