English

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

دولت برای تحقق امنیت پایدار به وظیفه خود عمل کند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که امنیت پایدار موضوعی چند بعدی است، گفت: دولت برای تحقق امنیت پایدار به وظیفه خود عمل کند چراکه در غیر این صورت بسیاری از تلاش‌های نیروهای انتظامی بی نتیجه خواهد ماند.

دولت برای تحقق امنیت پایدار به وظیفه خود عمل کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ظهر امروز (۱۵مهرماه) در دیدار فرماندهان انتظامی استان هرمزگان که به مناسبت هفته انتظامی در سالن جلسات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته انتظامی، اظهارکرد: وظیفه نیروی انتظامی در حفظ امنیت جامعه بسیار دشوار و سخت است و برادران باید بدانند که به هر میزانی کارسخت‌تر باشد، ارزش آن نیز بالاتر است.

وی، با ذکر این نکته که امروز سخت‌ترین و مشکل‌ترین وظیفه‌ها بر عهده نیروی انتظامی است، عنوان کرد: نیروی انتظامی به واسطه ارتباطی که با جامعه تبهکار و قانون‌شکن دارد دارای دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری است که هفته انتظامی فرصت خوبی برای یادآوری تلاش‌ها و زحمات بزگوران نیروی انتظامی در حفظ و تامین امنیت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان این نکته که پرسنل نیروی انتظامی در سخت‌ترین شرایط در حال خدمت کردن هستند، عنوان کرد: با توجه به شرایط کاری پرسنل نیروی انتظامی توجه به مباحث فرهنگی و دینی از اهمیت ویژه‌ای برای حفظ ارزش‌ها برخوردار است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با بیان این نکته که امروزه امنیت در سطح جهان چند بعدی و مکعبی شناخته می‌شود، تصریح کرد: بر اساس روایات حق زندگی و حق امنیت بر تمام حقوق انسانی مقدم است که این مهم نشان دهنده اهمیت جایگاه امنیت در جهان اسلام است چراکه تا امنیت فراهم نباشد سایر حقوق نیز محقق نمی‌شوند.

وی، با ذکر این نکته که برخی از ابعاد تامین امنیت مربوط به سایر دستگاه‌ها و نهادها است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از بدو تولد انسان تا لحظه مرگ با انسان‌ها سر و کار دارد که این موضوع گستردگی حوزه کاری انتظامی را می‌رساند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به الزامات تحقق امنیت پایدار، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها و الزامات تحقق امنیت پایدار، انجام وظیفه دولت است. اگر دولت به وظیفه خود عمل نکند نیروی انتظامی هرچه تلاش کند، امنیت پایدار نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که امکان دارد که تصمیمات استراتژیک باعث بروز ناامنی شود، تشریح کرد: به حکمت حکیم رهبر انقلاب اسلامی بسیاری از نا امنی‌ها، جنگ‌ها و تهدیدات از سر ایران دور شد به نحوی که اگر شخص دیگری بود قطعا کشور را وارد یک چالش جدی و جنگ زیان‌ده می‌کرد. این امر نشان دهنده تدبیر و نگاه بلند مقام معظم رهبری است که با اتخاذ تصمیمات استراتژیک، امنیت پایدار را برای کشور به ارمغان آورده است.

وی، نظامی‌ها را سایر مولفه‌های تامین امنیت پایدار دانست و عنوان کرد: نیروهای مسلح در برابر تهدیدات خارجی ایستادگی می‌کنند و نیروهای انتظامی نیز در برابر قانون شکنان داخلی ایستادگی می‌کند که نقش بسیار مهم و پررنگی نیز محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، نخبگان، روحانیون، خانواده، مدارس و ... را در تامین امنیت پایدار اثرگذار دانست و افزود: به همین جهت باید سهم هر کدام برای جامعه تشریح و تبیین شود تا نهادهای مختلف برای ایفای نقش و ادای سهم خود در تامین امنیت پایدار تلاش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه