English

آبرسانی به ۴۰۰ روستای هرمزگان در دست اجراست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: امسال برای تامین آب پایدار مردم، آبرسانی به ۴۰۰ روستای استان در قالب ۲۳ مجتمع آبرسانی روستایی در دست اجراست.

آبرسانی به ۴۰۰ روستای هرمزگان در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهار کرد: تاکنون حدود ۹ هزار میلیارد ریال در زمینه راه‌اندازی این مجتمع‌های آبرسانی روستایی هزینه شده که برای تکمیل نهایی آن‌ها به بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل کمبود آب آشامیدنی در روستاها و شهرهای دارای تنش آبی هرمزگان نیز ۳ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن در قالب ۱۲ سایت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۲ سایت فعال آب شیرین‌کن روزانه بیش از ۲۲۹ هزار و ۶۲۵ مترمکعب نیاز آبی بخشی از مناطق استان را تامین می‌کند، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی ۱۲ سایت‌ یادشده نیز بیش از ۸  شهر و ۱۷۹ روستا به پایداری آب خواهند رسید.

حمزه‌پور یادآور شد: سالانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از منابع گوناگون برای تامین نیاز آب آشامیدنی مردم هرمزگان تولید، انتقال و توزیع می‌شود که ۴۰ درصد از این میزان، از طریق چاه‌ها، ۳۵ درصد آب شیرین‌کن‌ها و ۲۵ درصد نیز از محل منابع آبی سدها و بخشی از چشمه‌هاست.

وی هرمزگان را جزو استان‌های کم‌بارش در کشور با میانگین بارندگی سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر (در سال‌های پربارش حدود ۱۸۰ میلی‌متر) عنوان کرد و با توجه به اینکه این میزان حدود دوسوم میانگین کشوری را تشکیل می‌دهد، گفت: این  موضوع نیز دسترسی به تامین آب و موضوع آب شیرین و قابل آشامیدن برای مردم را سخت می‌کند.

به‌گفته حمزه‌پور، با وجود کاهش میزان ۵۰ درصدی بارش در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان، اما با برنامه‌ریزی و انجام مجموعه اقدامات کوتاه‌مدت و تحقق بخشی از اقدامات میان‌مدت و بلندمدت، مشکلات کم‌آبی و تنش‌های آبی در تابستان امسال به حداقل رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه