English

در اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و ایمنی کارگران هرمزگان کوتاه نمی آیم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با روند کنونی نرخ بیکاری هرمزگان رو به کاهش است، تصریح کرد: در طرح طبقه بندی مشاغل و ایمنی کارگران کوتاه نمی آیم.

در اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل و ایمنی کارگران هرمزگان کوتاه نمی آیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان در آینده پیش رو افقی درخشان در حوزه صنعتی دارد و هرمزگان به بزرگترین استان صنعتی کشورمان در حوزه نفتی و فولادی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان در تمامی تفاهم نامه ها متولی اشتغال را اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرده اند، اظهار کرد: دو راهکار از سوی استاندار هرمزگان برای جذب نیروهای بومی در بنگاه های اقتصادی مورد تصویب قرار گرفت.

معین وزیری با اشاره به اینکه نخست برگزاری آزمون از سوی دانشگاه ها و دیگری سامانه جست و جوی شغل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان است، خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه هشت هزار نفری نیروی بومی در پالایشگاه نفت بندرعباس از طریق سامانه جست و جوی شغل به اولین استان جذب نیروی بومی از طریق این سامانه تبدیل شدیم.

وی در ادامه ابراز داشت: در حوزه اشتغال در سال گذشته ۳۸ هزار نفر تعهد داشتیم که در پایان سال ۵۰ هزار و ۷۰۰ نفر با کد ملی ثبت شده و صحت سنجی واقعی در سامانه رصد به وقوع پیوست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه در سالجاری ۳۰ هزار نفر تعهد اشتغالزایی داشتیم، عنوان کرد: تاکنون ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر نیز محقق شده و در بین استان بالانشین جدول تعهدی اشتغال در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در صحت سنجی ابتدایی نیز مورد تایید قرار گرفته و با این روند نرخ بیکاری رو به کاهش است، تصریح کرد: هرمزگان با نرخ بیکاری بالا بود که با روند کنونی این نرخ رو به کاهش است به طوری که در بهار سال گذشته نرخ بیکاری ۱۵.۳ درصد به ثبت رسید که در مدت مشابه امسال به ۱۲.۱ درصد رسیده است.

معین وزیری با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سالجاری ۳۵ درصد رشد در شناسایی نیروی کار غیرمجاز به ثبت رسیده است، اضافه کرد: در جایگزینی نیروی کار ایرانی به خارجی به رشد ۹۴ درصدی رسیده ایم که جا دارد از همکاری دستگاه های ذی ربط تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری های صورت گرفته در شناسایی و جایگزینی قدم های مثبتی برداشته ایم، عنوان کرد: در حوزه بانوان سرپرست خانوار و طرح مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برای ۱۳ هزار و ۲۳۸ نفر نیز پروانه مشاغل خانگی صادر شده است که ۱۴۰۰ درصد رشد به همراه داشته و ۲۳۷ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه از افتتاح شش طرح ملی حوزه تعاون در هفته دولت به یک طرح به آبزی پروری و بسته بندی در شهرستان پارسیان اختصاص دارد، تصریح کرد: طرح کالابرگ طرحی ملی با مصوبه مجلس شورای اسلامی است که تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال از محل کالابرگ خریداری شده و ۱۵ هزار و ۶۴۲ خانوار تراکنش صورت داده اند.

وی در ادامه ابراز داشت: ۷۸ فروشگاه زنجیره ای و ۱۷۰۰ فروشگاه خرد در هرمزگان در این حوزه فعالیت دارند که برنج و روغن بیشترین آمار خرید و گوشت قرمز کمترین آمار خرید در این طرح در استان هرمزگان به ثبت رسیده است.

معین وزیری با بیان اینکه در صنایع مشکل طرح طبقه مشاغل بندی نیز وجود داشت که در حال حاضر اکثرا اجرا کرده یا در حال اجرا هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما با ایزوایکو در خصوص یکی از شرکت ها بود که محل اختلاف ما با ایزوایکو است اما اگر طرح طبقه بندی مشاغل تا دو ماه آینده اجرا شود برای کل ایزوایکو این مهم دست می یابد.

وی با اشاره به اینکه واریزی حقوق های ایزوایکو نسبت به گذشته به روزتر شده و تنش ها و شکایت ها کمتر شده است، تصریح کرد: در حوزه کارگری نسبت به گذشته در استان هرمزگان نیز شرایط پرداختی های بهتر و مطلوب تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه در طرح طبقه بندی تمامی شرکت ها شامل آن‌ نمی شوند بلکه شرکت های بالای ۵۰ نفر نیرو را شامل می شود، عنوان کرد: تا گذشته یک یا دو شرکت بزرگ در مقابل آن مقاومت می کردند که سرانجام این مقاومت شکسته شده و در حال انعقاد قرارداد هستند.

وی با بیان اینکه در طرح طبقه بندی مشاغل و ایمنی کارگران کوتاه نمی آیم، افزود: با همراه استاندار هرمزگان توانسته ایم در این زمینه حرکت های موثری انجام گرفته و تا پایان سال شرکت بزرگی نمی ماند که از طرح طبقه بندی مشاغل پیروی نکند.

معین وزیری با اشاره به اینکه تعیین و تکلیف مدیران کار و اشتغال مناطق آزاد و اقتصادی در دولت سیزدهم روند خوبی داشته است، اضافه کرد: تنها منطقه آزاد قشم است که هنوز این موضوع عملی نشده و در تلاشیم که بتوانیم این مورد را هم عملی کنیم.

وی با بیان اینکه هر سه ماه یکبار باید این مدران گزارش کار خود را ارائه دهند و اگر خللی وارد شود به طور حتم ورود می کنیم، خاطرنشان کرد: دو منطقه دارای مدیر و سایر مناطق کم سرپرستی دارند و در مرحله سنجش و تایید نهایی قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از بد ورودم به شمت کنونی مراجعات بی شماری از شاکیان تعاونی مسکن مهر در بندرعباس بود، بیان کرد: کمیته ای با حضور شخص استاندار نیز تشکیل شد و تمامی مدیران ذی ربط در آن نیز در کمیته حضور داشتند و عمده مشکلات تعاونی ها نیز برطرف شد اما برخی تعاونی ها مشکلات داخلی دارند.

وی با بیان اینکه تعاونی ها توسط اعضا اداره می شوند و ما دخالتی در تصمیم گیری ها نداریم، افزود: عمده مشکلات در فروش امتیازها است که سبب بروز مشکلاتی است که در تصمیم گیری های اعضای مجمع و برگزاری مجامع خود را نشان می دهد.

معین وزیری با تقدیر از همکاری و همراهی دستگاه قضایی هرمزگان در تمامی زمینه ها، تصریح کرد: بزودی تعیین و تکلیف تعاونی های باقیمانده نیز صورت می گیرد گرچه کار سختی است زیرا اختلافات داخلی باید سرانجام پیدا کند تا بتوانیم مشکلات را به سمت حل آن پیش برویم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه