English

نصیری برازنده سکاندار راه‌آهن هرمزگان شد

مراسم تکریم و معارفه مدیران کل راه‌آهن هرمزگان با حضور معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

نصیری برازنده سکاندار راه‌آهن هرمزگان شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، داود طالبی معاونت تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آیین تودیع و معارفه مدیران کل راه‌آهن هرمزگان اظهار کرد: در گزارشی پیرامون حوزه راه و شهرسازی و مباحث زیربنایی این چنینی بعد از انقلاب اسلامی، میزان توسعه و پیشرفت بخش ریلی در طول ۴۳ سال ، دو و نیم برابر بوده است اما در حوزه آزادراه‌ها ۲۰ برابر، در بزرگراه‌ها ۳۶/۸ برابر، در راه‌های اصلی بالغ بر ۱۰ برابر، راه‌های روستایی که لازم هم هست پنج برابر توسعه و پیشرفت داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: البته درست است که راه اعم از جاده و ریل بعنوان پیشران و زیربنا مطرح هست اما در جهان از جهات مختلف نظیر مصرف سوخت، آلودگی و امنیت، سلامت دارای ابعاد مختلف است که مزیت بخش ریلی را نشان می‌دهد متأسفانه آنگونه که باید ، به آن توجه نشده است. لذا از آنجایی که دانشگاهی هم هستم برایم جای سوال است که یک صنعتی با این همه اهمیت و مزیت‌های بسیار بالا، چرا آن‌گونه که باید، مورد توجه قرار نگرفته است.

معاونت تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه را که برای ما مسلم است استمداد را بطلبیم، درخواست بسیار زیادی نداریم اما هر آنچه را که در قوانین آمده است اگر اجرا شود میلیون‌ها دلار یا چند هزار میلیارد تخصیص و حقی بوده که خود مسئولان در مجلس و قوای مختلف این را تعیین کردند، همان بحث یک درصد فروش نفت و گاز یا در قانون توسعه حمل و نقل و مدیریت سوخت مفاد ۶ و ۱۰ در سال ۱۳۸۷ اعلام می‌کنند که ۶ هزار میلیارد تومان برای این کار تخصیص دهند، یا سبد یارانه را تا سال ۱۳۹۰ یا ۱۳۹۱ برای غیر ریلی به صفر برسانند، این اتفاقات رخ نداد و ما باید برای تحقق آنها تلاش کنیم. امیدواریم با تلاش‌هایی که مدیرعامل و سایر همکاران در مجلس برای لایحه برنامه هفتم توسعه انجام می‌دهند توجه خاصی به این نمایندگان معطوف شود.

طالبی اذعان‌ داشت: در جمهوری اسلامی ایران قوانین و اسناد بالادستی بسیار خوبی برای مباحث اقتصادی که یک بخش آن به عنوان زیربنا، حمل و نقل یا راه و شهرسازی و ... داریم، اما متأسفانه این قوانین که تسهیل‌گر هستند در عمل دچار بروکراسی زائد و بعضا من‌درآوردی شده‌اند، قوانین در کشور باید همانند یک قیف برعکس باشد بدین ترتیب که هرچه قوانین تبدیل به آیین‌نامه و سپس تبدیل به دستورالعمل می‌شود این رویه تسهیل‌کننده باشد اما برخی از قوانین که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نحو احسن چیدمان خیلی بالایی داشته است که در عمل اجرا نشده است.

وی بیان داشت: اگر در بخش‌های زیربنایی انقلاب و تحولات اساسی اتفاق می‌افتد قطعاً سرعت کشیدن طعم شیرین اقتصادی و رفاهی به کشور بیشتر خواهد بود اما درصورتی که همین رویه‌های غلط تداوم یابد اتفاقات خوب رقم نخواهد خورد.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: در برهه‌ای خاص قرار داریم که جز با حرکت و مدیریت و کار جهادی از پس آن برنخواهیم آمد، درحال حاضر مدیران جهادی، وفادار و خوش‌فکر و دارای اندیشه و ذهن برنامه ریز در سطح کشور فعال هستند که امید است با یاری خداوند این موفقیت‌ها حاصل شود.

در ادامه این آیین، مهندس علیرضا نصیری برازنده سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن هرمزگان ، اداره سختی است اگرچه با حمل و نقل ریلی بزرگ شدم اما می‌دانم کار کردن در شرایط حمل و نقل خصوصا در استان هرمزگان کار ساده‌ای نیست. انجام کار در منطقه هرمزگان جز با همدلی و همراهی و تعامل راهی نخواهد داشت و بنده هم به تنهایی نخواهم توانست این مسیر را به پیش ببرم، لذا نیازمند تعامل، همکاری و همراهی همه دوستان هستم و به بنده کمک کنند تا در این مسیر، سربلند باشیم.

وی افزود: اداره کل راه‌آهن هرمزگان در  تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی جزو اولین یا دومین اداره کل است که در شبکه ملی قابل بررسی و مشهود است.

سرپرست اداره‌کل راه‌آهن هرمزگان تصریح‌ کرد: ۱۵ درصد تناژ بارگیری شبکه ریلی، راه‌آهن هرمزگان رقم می‌زند و بیش از ۱۸ درصد تناژ تخلیه نیز در شبکه ریلی این استان اتفاق می‌افتد که بیانگر همت مضاعف در بین همکاران است که می‌توانند این شاخص‌ها را رقم بزنند.

نصیری برازنده تاکید کرد: یکی از محورهای توسعه کشورها، توسعه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی است، مقام معظم رهبری نیز بر این مسأله تاکید دارند، تأکیدات ریاست جمهوری، نمایندگان مردم، وزیر محترم و به ویژه مدیرعامل بر توسعه ریلی در سراسر کشور داشتند به ویژه استان هرمزگان که شرایط تسهیل‌کننده‌ای در روان‌سازی حمل و نقل را خواهد داشت.

وی همچنین گفت: این شرایط تقریبا منطبق با اسناد بالادستی است که در برنامه‌های توسعه هفتم دیده شده و سهم راه‌آهن در آن کاملآ مشهود است و اهمیت حمل و نقل ریلی به وضوح تبیین شده است امید است بتوانیم شرایط پیش‌بینی شده را با همفکری و تعامل محقق سازیم و باعث افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شویم.

 

حمیدگوگوچانی مدیرکل پیشین اداره کل راه‌آهن هرمزگان هم در این آیین گزارشی از عملکرد دوران تصدی مدیریت خود ارایه داد و بیان کرد: اقداماتی در حوزه فنی و زیربنایی و اتصال خطوط فرعی صورت گرفته است.

وی افزود: اغلب پروژه‌های چند ده و چند صد میلیاردی استان هرمزگان که از طریق بخش دولتی و خصوصی به نتیجه می‌رسید در سایر استان‌ها بود.

مدیرکل پیشین راه‌آهن هرمزگان از برگزاری دو آزمون در دو سال متوالی و جذب ۲۰۰ نفر از پرسنل عملیاتی و آموزش‌دیده خبر داد و گفت: اداره کل راه‌آهن هرمزگان سهم آموزشی برخی مناطق دیگر در بعضی از رشته‌ها را عهده‌دار بود.

همچنین عباس کمالی مدیرکل و رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان هرمزگان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیرکل پیشین راه‌آهن استان هرمزگان بیان کرد: کار در راه‌آهن سخت است و جا دارد از تلاش‌های صورت گرفته توسط همکاران در این اداره کل تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: بخشی از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی که در استان هرمزگان پیگیری می‌شود به راه‌آهن برمی‌گردد یکسری از این برنامه‌ها، مصوبات سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان است که خواهشمندم همانطور که مدیرکل پیشین با جدیت پیگیری کرد، مدیرکل جدید با قدرت بیشتر ادامه دهند تا اهدافی که در سفر ریاست جمهوری بر استان تکلیف شد در زمان تعیین‌شده محقق شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه