English

با پیگیری های استاندار هرمزگان انجام شد؛

شناسایی پنج هزار کارت سوخت‌ فعال در حوزه قاچاق سوخت

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با کارهای علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق که در میدان نیز عارضه‌ای نداشته باشد پنج هزار کارت سوخت فعال در قاچاق شناسایی شد‌.

شناسایی پنج هزار کارت سوخت‌ فعال در حوزه قاچاق سوخت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان و نشست مشترک با مسئولان قضایی هرمزگان، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، اظهارداشت: دستگاه قضایی استان چه در همکاری با دولت و چه در حوزه‌های تخصصی کارنامه بسیار موفقی را از خود بر جای گذاشته است و اقدامات انجام شده در حوزه قضا هم از گستردگی مناسبی برخوردار است و موضوعات بسیاری را در بر می‌گیرد و هم عمیق است و در آن سطحی‌نگری نشده است. 

وی اقدامات دادگستری استان را کم‌نظیر دانست و با اشاره به کمک‌های دستگاه قضایی استان به دولت، افزود: در موضوعات مختلف چه در حوزه مناطق آزاد و چه در بحث تداخلاتی که در اراضی وجود داشت مانند بنادر، اموال تملیکی و مبارزه با قاچاق سوخت، دادگستری همواره، همراه ما بوده است .  

نماینده عالی دولت در هرمزگان، گفت: وحدتی که امروز بین سران قوای کشور وجود دارد، اولین ثمره و حاصلش خشنودی قلب نازنین امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب است و ما نیز تلاش می‌کنیم که رهروان خوبی در مسیر ترسیم شده‌ی انقلاب باشیم‌‌.

دوستی، ادامه داد: در جلسه‌ای که آیت الله رئیسی در دستگاه قضا خدمت مسئولان عالی قضایی بودند یکی از مسائلی ‌که مطرح شد تشکیل کارگروه‌های مشترک بود که ما هم همین جا اعلام آمادگی می‌کنیم تا در موضوعات مختلف کارگروه‌های مشترک تشکیل دهیم. 

وی عنوان‌کرد: ما با یک سری مسائل و مشکلات روبرو هستیم که بدون کمک دستگاه قضایی لاینحل مانده است و تمایل داریم این مسائل را در کارگروه‌های مشترک با دادگستری استان به اشتراک بگذاریم تا مشکلات مردم حل شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تشکیل میز تصمیم در استان، اظهارداشت: گستردگی این میز محدود به تصمیمات درون دولتی و اگر بتوانیم میز تصمیمات دولتی را بین قوای مختلف مانند مجلس و قوه قضائیه بسط دهیم قطعا ثمرات و نتایج بسیاری را به دنبال خواهد داشت چرا که معمولا برخی تصمیم نگرفتن‌ها نیز از روی هوای نفس است و ما آمادگی داریم در همکاری‌های چند جانبه تصمیمات معطل را تعیین تکلیف کنیم.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز در این نشست، اظهارداشت: کمک به دولت ظاهرش، حمایت از دولت است اما در واقع کمک به همه محسوب می‌شود چرا که وقتی که دولت در پیشبرد اهدافش موفق شود همگان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و این گفتمان جزو گفتمان‌های اختصاصی این دوره از ریاست قوه قضائیه است‌. 

وی در ادامه با مطلوب ارزیابی‌کردن مدیریت استاندار هرمزگان، افزود: خاکی‌بودن، در دسترس بودن، بی‌تکلف و به دور از تشریفات بودن  و اهتمامی که استاندار هرمزگان برای پیشبرد امور دارند موجب شده که ما بتوانیم با قوت قلب و اطمینان بیشتر در مسائل دولت را همراهی کنیم. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان، وضعیت موجود در قاچاق سوخت را نتیجه‌ی عملکرد و نگرش بد در سال‌های گذشته دانست و عنوان‌کرد: با حضور مهندس دوستی از همان روزهای اول، ورود جدی به موضوع شد و با کارهای علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق که در میدان نیز عارضه‌ای نداشته باشد ۵ هزار کارت سوخت فعال در قاچاق شناسایی شد‌. 

قهرمانی انتقال مالیات شرکت‌های بزرگ به استان هرمزگان را دیگر کار موفق و مشترک دادگستری و دولت در استان دانست و گفت: این امر یک کار زیربنایی در بحث توزیع عادلانه ثروت بود و همین اقدام مثبت در هرمزگان موجب شد که بقیه استان‌ها نیز پیگیر فرآیند انتقال حساب‌های مالیاتی شرکت‌هایشان به استان خود شوند و تقریبا به ۳ هزار و ۵۰۰ شرکت رسید.

وی با اشاره به مشکل اسناد مالکیت اراضی منطقه آزاد قشم، خاطرنشان‌کرد: بعد از ۳۰ سال برای اولین بار با پیگیری استاندار هرمزگان و همراهی دادگستری استان، مشکل اسناد اراضی منطقه آزاد حل شد و اسناد ۷۰ هزار هکتار از اراضی تحویل مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شد تا حداقل بتوانند در دادگاه‌ها از اراضی خود دفاع کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه