English

تاکید پژمانفر بر کاهش زمان ترخیص کالا در بنادر کشور

جمعی از اعضای کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کرد.

تاکید پژمانفر بر کاهش زمان ترخیص کالا در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رئیس و اعضای کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در سومین روز سفر خود به این  استان با حضور در بندر شهید رجایی ضمن بازدید از بندر نفتی خلیج فارس، مرکز کنترل ترافیک و پایانه‌های کانتینری با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این بخش‌ها آشنا شدند. 

«حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و افزود: این کمیسیون در فرآیند نظارتی خود به دنبال راهکارهایی برای کاهش زمان ترخیص کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در نشستی به تشریح با اعضای این کمیسیون به تشریح آمار عملیات بندری از سال گذشته تا کنون و اعلام طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پرداخت.

«حسین عباس‌نژاد» افزود: در سال گذشته حدود 62میلیون و 889هزارتن کالای غیرنفتی و 35میلیون و 513هزارتن در این بندر تخلیه و بارگیری شده است. 

وی ادامه داد: در دو ماهه امسال نیز در مجموع 15میلیون و 857هزار و 164تن بوده که سهم بندر شهید رجایی حدود 13میلیون است. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان اعتبار قراردادهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های بندری و دریایی که از سال1372 تاکنون در بندر شهید رجایی اعمال شده را 92هزار و 705میلیارد ریال اعلام کرد.  

عباس‌نژاد همچنین افزوده شدن حوضچه چهار به طرح‌های توسعه‌ بندر شهید رجایی، سیلوی غلات درحال احداث، اضافه شدن بندر مکران به جمع بنادر بزرگ کشور، طرح جامع سرمایه‌گذاری در بندر هرمز و نخل ناخدا، اجرای بندرگاه جدید لنگه را بخشی از طرح‌های سرمایه‌گذاری بنادر و دریانوردی هرمزگان برشمرد.  

گفتنی است؛ ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها از جمله مباحثی بود که رییس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور استاندار هرمزگان و مدیران‌کل گمرک و بنادر و دریانوردی در این راستا بحث و گفت وگو کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه