English

مهدی حیدری؛

دکل های مخابراتی سرطان زا نیستند/ تا پایان خردادماه سرعت اینترنت هرمزگان افزایش می‌یابد

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: اغلب مردم معتقدند که راه اندازی ایستگاه های مخابراتی، سرطان زا است و این در حالی‌ است که دکل های مخابراتی تهدیدی برای سلامت جامعه نیستند.

دکل های مخابراتی سرطان زا نیستند/ تا پایان خردادماه سرعت اینترنت هرمزگان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی حیدری مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات خاطرنشان کرد: بهبود زیرساخت‌های ارتباطی لازمه تحقق حکمرانی هوشمند است.

حیدری گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان هرمزگان 23/61 است که ضعف در زیرساخت ها را نشان می‌دهد اما ضریب نفوذ تلفن همراه در هرمزگان بیش از 140 درصد است، بنابراین برای توسعه زیرساخت های تلفن ثابت برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.  

وی اذعان داشت: براساس هماهنگی های صورت گرفته در حوزه روستایی راه اندازی 200 سایت در دستور کار قرار دارد اما در این خصوص نیاز به تامین تجهیزات داریم که امیدواریم تا پایان سال تحقق پیدا خواهد کند.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان بیان داشت: رساندن فیبر نوری به منازل مردم جزو اولویت های مهم دولت است و این طرح در هرمزگان آغاز شده است.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از سرقت کابل های مخابراتی، فیبرنوری را جایگزین کابل‌ها و سیم‌های مسی کرده‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان ابراز داشت: اغلب بر این تصورند که با استقرار فیبرنوری در روستاها، سرعت اینترنت افزایش می یابد در حالی که این موضوع نیازمند ارتقا تکنولوژی دکل مناطق است.

حیدری با اشاره به اینکه پهنای باند استان 40 گیگ بر ثانیه است، اضافه کرد: با این حال هنوز به ظرفیت کامل نرسیده‌ایم و کندی اینترنت نیز دست ما نیست در حالی که ترافیک استان ترافیک بالایی است و برای این امر تجهیز جدیدی درخواست کردیم که در پایان خردادماه وارد استان و نصب خواهد شد و می‌تواند سرعت اینترنت را افزایش دهد.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان گفت: حرکت شرکت مخابرات ایران به سمت زیان دهی، کاملا مشهود است و مخابرات منطقه هرمزگان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی گفت: از سال ۱۳۸۸ هزینه‌های برق و آب و گاز افزایش یافته است، اما هزینه‌های مخابراتی در تلفن ثابت تفاوت چندانی نداشته، این در حالی است که رساندن تلفن ثابت به هر منزل مسکونی بیش از پنج میلیون هزینه دارد. 

حیدری تصریح‌کرد: اغلب مردم معتقدند که راه اندازی ایستگاه های مخابراتی، سرطان زا است و این در حالی‌ است که دکل های مخابراتی تهدیدی برای سلامت جامعه نیستند و لازم است مردم بدانند این امر مهم منجربه ایجاد توسعه می شود و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در این خصوص بررسی های لازم را انجام داده است.

مدیر مخابرات منطقه هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه شماره سامانه گزارش خرابی مخابرات هرمزگان 20117 است، گفت: هم ‌اکنون حدود 80 هزار تلفن ثابت بنا به دلایل مختلف قطع شده است و برای اتصال آن باید با سایر دستگاه‌ها نیز هماهنگ شویم که این امر زمان‌بر است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه