English

با ۱۳۷ میلیارد ریال اعتبار؛

اجرای طرح پویش نوروزی در قشم

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم گفت: طرح پویش نوروز 1401 جزیره قشم با 137 میلیارد ریال اعتبار توسط این کمیته و باهدف تکریم میهمانان و گردشگران انجام شد.

اجرای طرح پویش نوروزی در قشم

به گزارش خبرگزاری موج از هرمزگان، شاهد ملازم رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم اظهار داشت: نصب دو پایه پرچم 70 متری، عملیات نورپردازی در کمپ پارک‌ آفتاب 2 ، پارک جنگلی گلستان 2 و نورپردازی میدان امام قلی خان، سه‌راه سرخس  میادین حافظ و ژئوپارک و نصب و راه‌اندازی سیستم روشنایی بیمارستان پیامبر اعظم، بخشی از هزینه‌های 37 میلیارد ریالی حوزه نورپردازی و زیباسازی نقاط مختلف در جزیره قشم بوده است.

وی از خرید و نصب 50 عدد المان گل‌های تزئینی نورانی، نصب المان و تمثال مبارک شهدای معزز قشم  در ورودی روستاها و در سطح شهر، تعمیر و مرمت و رنگ‌آمیزی 1200 مخزن زباله سطح شهر و رنگ‌آمیزی تمام المان‌ها و مبلمان هم بخش دیگر هزینه‌های مربوط به نورپردازی و زیباسازی از سوی کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم می‌باشد.

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم، از اجرای خدمات عمرانی و ترافیکی هم به‌عنوان بخش دیگری از خدمات این کمیته باهدف تکریم میهمانان نوروزی قشم نام برد و افزود: در این حوزه 34 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف هزینه شده است.

به گفته وی، در این بخش از فعالیت‌های کمیته خدمات شهری و روستایی، اقداماتی همچون جدول‌کشی و تعویض و مرمت جداول، آسفالت پارکینگ اسکله شهید ذاکری، مرمت و ترمیم نوارهای حفاری و لکه‌گیری معابر با اولویت خیابان‌های اصلی و شهرک‌های مسکونی، ترمیم و احداث پیاده‌روها، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی مسیر عبور عابران پیاده، معابر، سرعت‌گیرها و نصب علایم هشدار انجام شده است.

ملازم یادآور شد: مرمت و تعویض گاردریل‌های اتوبان خلیج‌فارس و میدان علم و صنعت، مرمت سرعت گیرهای پلاستیکی سطح شهر، نصب تجهیزات ترافیکی مانند استوانه‌های ترافیکی  مرمت سرعت‌گیرها و چراغ‌های چشم‌گربه‌ای و مرمت و ساماندهی و رنگ‌آمیزی پل عابر پیاده اتوبان خلیج‌فارس حدفاصل دانشگاه پیام نور هم بخش دیگر خدمات حوزه عمرانی کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم بود.

رئیس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم با اعلام اینکه در بخش توسعه فضای سبز 32 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: کاشت 800 هزار گل فصلی، اجرای فرش گل در معابر و میادین، فعال‌سازی، مرمت، بازسازی و ساماندهی 240 چشمه سرویس بهداشتی، حفاری و لوله‌گذاری و نصب پمپ و اتصال به سیستم فاضلاب کمپ پارک‌های آفتاب 1 و 2 و پارک زیتون و سینما دریا، خرید و نصب، مرمت و تعویض وسایل بازی کودکان در سطح جزیره قشم هم از اقدامات مربوط به این بخش می‌باشد.

وی از خدمات شهری با 34 میلیارد ریال اعتبار هم به‌عنوان دیگر اقدامات کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد سفر قشم نام برد و ادامه داد: خرید و نصب 100 مخزن 5000 و 2000 مترمکعبی بابت سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌ها به همراه خرید پمپ آب، راه‌اندازی و فعال‌سازی 100 شیر آبخوری و به‌کارگیری 100 نیروی کار برای رفت‌وروب ویژه ایام نوروز، بخشی از اقدامات انجام شده حوزه خدمات شهری است. 

به گفته ملازم، تخصیص 5 دستگاه خودرو مکانیزه حمل زباله، به‌کارگیری 50 کارگر رفت‌وروب ویژه ایام نوروز بابت پاک‌سازی سواحل و جاده‌ای بیرون شهری و ژئوسایت‌ها، خریداری و تأمین 100 مخزن زباله و 10 دستگاه سرویس بهداشتی 4 چشمه پرتال و خرید و تأمین 10 دستگاه کانکس ویژه ایام نوروز هم با اعتبارات 34 میلیارد ریالی بخش خدمات شهری تأمین شد.

شایان‌ذکر است؛ به همت کمیته‌های 13گانه ستاد سفر قشم و ادارات و نهادهای خدمات رسان دیگر این شهرستان، شرایط مناسبی برای ورود انبوه میهمانان و گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی فراهم شده است به‌طوری‌که از 25 اسفند 1400 تا ششمین روز از فروردین 1401، افزون بر 500 هزار گردشگر به این جزیره در جنوب کشور سفر کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه