English

ترویج فرهنگ درخت‌کاری و درخت‌دوستی با اجرای طرح پویش جوانه‌ها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از اجرای طرح "پویش جوانه‌ها" با هدف ترویج فرهنگ درخت‌کاری و درخت‌دوستی همزمان با ۱۵اسفندماه روز درختکاری خبر داد.

ترویج فرهنگ درخت‌کاری و درخت‌دوستی با اجرای طرح پویش جوانه‌ها
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد کناری‌نژاد رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس در این ارتباط اظهارکرد: یکی از معیارهای ارزیای کیفیت محیط هر شهر، وجود فضای سبز عمومی است و با توجه به اهمیت جلب مشارکت شهروندان در نگهداشت و توسعه فضاهای شهری به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان مربوطه، این طرح تدوین شده و اجرایی می‌شود‌. 
 
وی افزود: طرح پیش‌رو به مخاطب این امکان را می‌دهد که با کاشتن درخت می‌توان بهتر نفس کشید و زندگی را به زمین و سرسبزی و نشاط را به هم‌نوعان هدیه کرد.
 
کناری‌نژاد عنوان کرد: طرح مورد نظر از طریق قبول سرپرستی یا کاشت مناسبتی نهال در محل مشخص با نیت یا نام خود افراد اتفاق می‌افتد، حاصل این اتفاق دستیابی به اهداف طرح و همچنین ایجاد حس شعف و شادمانی در میان مشارکت‌کنندگان است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اهداف طرح، گفت: جلب مشارکت شهروندان در ایجاد فضای سبز جدید، افزایش سرانه فضای سبز شهری، تقویت رویکرد کاشت گونه‌های بومی، افزایش تعلق خاطر شهروندان به محیط های شهری خصوصا درختان و ترویج فرهنگ درختکاری و درخت‌دوستی از مهمترین اهداف اجرای طرح پویش جوانه‌ها است‌.
 
وی همچنین عنوان کرد: شهروندان می توانند طی این طرح به مناسبت‌ها و نیت‌های مختلف ازجمله نذر نهال، وقف طبیعت، یادمان اموات، ازدواج و سالگرد، هدایای سازمانی، فارغ التحصیلی، روز مادر و پدر، روز سلامت، هدیه تولد، یادمان اهداکنندگان عضو و غیره نهال سفارش داده و بکارند یا به سرپرستی بگیرند.
 
کناری نژاد با تاکید بر نگاه زیست‌محیطی طرح گفت: جبران آسیب‌های وارد شده ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف طرح است‌.
 
وی ادامه داد: پویش جوانه‌ها در دو بخش درگذشتگان در محل آرامستان و افراد دارای حیات در یکی از بخش‌های مشخص شهر انجام خواهد شد.
 
عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: در این راه قصد داریم با حضور چهره های مطرح و فاخر شهر بندرعباس بتوانیم در نخستین روز آغاز این پویش مردمی حرکتی در جهت تشویق شهروندان به این کار فرهنگی انجام دهیم.
 
وی اجرای این طرح را در حفظ و صیانت از طبیعت مؤثر برشمرد و گفت: با اجرای این طرح که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان مجری آن و سازمان مدیریت پسماند نیز یاری‌گر خواهند بود در نظر داریم دو بوستان بزرگ با نهال‌هایی که توسط یا به سفارش شهروندان کاشته می‌شود ایجاد کنیم. 
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه