English

مناطق ساحلی درمیان محیط جغرافیایی اکو از اهمیت بالایی برخوردار هستند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: در میان محیط جغرافیایی اکو شهرها و مناطق ساحلی از جمله بندرعباس و دیگر بنادر جنوبی و شرقی ایران از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

مناطق ساحلی درمیان محیط جغرافیایی اکو از اهمیت بالایی برخوردار هستند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در دومین روز از نشست شورای هماهنگی عضو سازمان اکو اذعان داشت: سازمان اکو امروز از نظر ظرفیت و بالقوه بودن، با در برگیری جمعیتی حدود 500 میلیون تَن جمعیت و مجموع مساحتی برابر با 8 میلیون و 600 هزار کیلومتر، از جمله سازمان های مهم به شمار می‌رود.

صفا بیان داشت: می توان با فعال‌سازی ظرفیت‌ها که به نحوی در اهداف و اساسانه اولیه این سازمان نیز گنجانده شود سبب ساز اتفاقات شگرف و اساسی در کشورهای عضو شد و حتی بر کشورهای همجوار محیط اکو و سایر نقاط جهان نیز تاثیرات لازم را گذاشت.

وی افزود: حال که به واسطه وجود اکو این همگرایی و این مرز مشترک به وجود آمده است، می توان با تمرکز بیشتر، مسیرهای جدیدی در همکاری‌ها برای بهبود وضعیت داخلی کشورهای عضو و افزایش توان اقتصادی و درآمدها ساخت.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس گفت: در میان محیط جغرافیایی اکو شهرها و مناطق ساحلی از جمله بندرعباس و دیگر بنادر جنوبی و شرقی ایران از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اهمیت این شهرهای ساحلی از قسمتی مهم می شود که کشورهای شمال شرقی ایران که برخی از آنها عضو اکو هم هستند به آب‌های آزاد دسترسی ندارند.

این مسئول تصریح کرد: امروز بندرعباس با سابقه تاریخی دیرینه و تبادلات تجاری بین الملل و تبادلات جاده ای و دریایی داخلی و خارجی نگاه خود را به سمت توسعه همه جانبه ترانزیتی و تجارت سوق دادیم تا بتوانیم علاوه بر خدمت به توسعه استانی و کشور، سایر کشورها را در روند مطلوب مسیرتوسعه قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری و ایجاد سامانه یکپارچه سازی اطلاعات برخط و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها زیر پرچم اعضا اکو، ایجاد توسعه همکاری سازمان‌های اکو با سازمان های توسعه همکاری منطقه از طریق اعضا مشترک سازمان همکاری شانگ های، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی (اپک)، گروه 8 کشورهای اسلامی در حال توسعه، اتحادیه همکاری منطقه جنوب آسیا و منطقه اقتصادی اورسیا از دیگر پیشنهادات اتاق بازرگانی به سازمان اکو محسوب می شود. 

وی ضمن بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس یکی از پرسابقه‌ترین تشکیلات تجاری بازرگانی جنوب ایران به شمار می‌رود در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی از دیرباز امور مربوط به تجارت و بازرگانی بخش خصوصی را به عهده داشته است که به همین منظور اتاق بازرگانی به عنوان موفق ترین پارلمان بخش خصوصی در ارتباط با دولت و رسمیت بخشیدن به تجارت و بازرگانی به شمار می‌رود.

وی در پایان افزود: اتاق بازرگانی علاوه بر ارتباط تنگاتنگ با کشورهای جنوبی خلیج فارس هرساله میزبان هیئت ‌های اقتصادی و بازرگانی متعددی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای مشترک المنافع است، این ارتباطات تنگاتنگ علاوه بر کسب تجربیات ارزنده سبب تعریف مسیرهای جدید و بازارگشایی دو طرفه برای کالاها و تبادلات تجاری بازرگانی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه