English

هم‌زمان با دهه فجر:

بهره‌برداری از ۱۰پروژه آب‌رسانی در هرمزگان

مدیرعامل آبفای هرمزگان از بهره‌برداری از 10پروژه آب‌رسانی هم‌زمان با دهه فجر در هرمزگان خبرداد.

بهره‌برداری از 10پروژه آب‌رسانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امین قصمی مدیرعامل آبفای هرمزگان افزود: از این تعداد 6 پروژه با اعتبار 425 میلیارد ریال در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، و قشم تکمیل و آماده افتتاح است و تعداد 4 پروژه نیز در شهرستان‌های جاسک، سیریک، بشاگرد و بستک با اعتبار یک هزار و 300 میلیارد ریال آماده کلنگ زنی است.

وی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین این پروژه ها، طرح آب رسانی به غرب جاسک، اجرای خط انتقال آب شیرین‌کن چارک به بستک و جناح و اجرای خط انتقال و شبکه توزیع روستاهای نقاشه و معتمد آباد شهرستان قشم است که پیش از این فاقد شبکه آب رسانی است.

به گفته قصمی، در دهه فجر امسال پروژه های آب رسانی به روستاهای چاه احمد، چاه دراز و کلات، اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در سطح شهرستان بندرعباس و روستاهای قشم و بازسازی ایستگاه پمپاژ درکوه و گوران افتتاح و بهره برداری می شود.

همچنین اجرای خط انتقال آب رسانی به روستاهای زاج و و داربست سیریک، طرح آبرسانی به غرب جاسک و روستاهای زرآباد و مرانگ، احداث مخزن هزار مترمکعبی و خط انتقال آب شیرین کن چارک به بستک و جناح از دیگر پروژه های آماده کلنگ زنی در دهه فجر است.

مدیرعامل آبفا استان در ادامه با اشاره به پروژه های شاخص 9ماهه سال جاری، اظهار داشت: امسال پروژه های شاخص زیادی در دست اجرا داشتیم که اثربخش ترین آن ها شامل بهره برداری از طــرح ملی آب رسانی به شهر گوهران و 13روستای مسیر شهرســتان بشــاگرد، آغاز عملیات اجرایی طرح آب رسانی از دشت تلنگ به شهرستان سیریک و در بخش فاضلاب نیز افتتـاح پـروژه تصفیـه خانـه و شـبکه فاضــلاب روســتای تیــاب مینــاب به عنوان نخســتین طــرح فاضــلاب روســتایی اســتان، در مجموع با اعتبار یک هزار و 580 میلیارد ریال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آغاز عملیات اجرایی انتقال پساب به صنایع مولد هرمزگان به عنوان مطالبه دیرین مردم بندرعباس از دیگر پروژه های تاثیرگذار در سال جاری است که با اعتباری بالــغ بــر ۲۰ هــزار میلیــارد ریـال وارد فاز عملیاتی شد.

وی همچنین، افتتاح آب شــیرین کــن مهدی آبـاد بندرعبـاس با ظرفیت 150 مترمکعب در روز و بهره‌‌مندی ۴روسـتا بـا جمعیتـی بالـغ بـر ۹۲۲ نفـر از نعمـت آب شـیرین، اجرایی فاز 1طرح انتقال آب از تصفیه خانه جاسک به روستاهای غرب و کلنگ زنی طرح آبرسانی خط انتقال آب خلیج فارس به روستای رضوان را از دیگر پروژه های اجرا شده و یا در حال اجرای امسال عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی