English

مجید سلحشور:

۷۰ درصد شبکه آبرسانی روستایی میناب فرسوده است

فرماندار ویژه میناب عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد شبکه آبرسانی روستایی میناب فرسوده است و می طلبد با اختصاص اعتبارات ویژه مشکلات موجود مرتفع شود.

۷۰ درصد شبکه آبرسانی روستایی میناب فرسوده است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره آب و فاضلاب شهرستان میناب با بیان اینکه فعالیت های زیادی در این شهرستان انجام شده است گفت: اما برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند فعالیت های بیشتر هستیم‌. 

وی خواستار رفع مشکلات آبرسانی در توکهور و هشتبندی شد و گفت: با توجه به شرایط این مناطق نیازمند همکاری بیشتری هستیم. 

به گفته سلحشور، حدود ۷۰ درصد شبکه آبرسانی روستایی میناب فرسوده است و می طلبد با اختصاص اعتبارات ویژه مشکلات موجود مرتفع شود. 

وی ابراز امیدواری کرد گفت: امیدوارم روند مثبت آبرسانی در این شهرستان نیز با مدیریت جدید امور آب و فاضلاب میناب تداوم داشته باشد. 

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم افزود: بخش عمده ای از تمرکز آبفا به بهبود وضعیت آبرسانی شهرستان میناب است که امیدواریم با تعاملی که با مدیر جدید صورت خواهد گرفت به نتیجه لازم دست پیدا کنیم. 

وی با بیان اینکه در مقطعی یک جو بی اعتمادی از سوی مردم در حوزه آب بود، گفت: مردم در این مدت مطالبات به حقی داشتند و خواستار تحقق وعده هایی بودند که قبلا مطرح شده بود. 

به گفته قصمی، کاهش انتقال آب میناب به مرکز استان و استفاده از این ظرفیت برای توسعه کشاورزی از جمله مطالباتی بود که مطرح می شد که با برنامه ریزی ها و ایجاد ظرفیت های جدید در مرکز استان از طریق آب شیرین کن ها، برداشت آب از میناب به حداقل رسیده و خواسته دیرینه مردم نیز محقق شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: ظرفیت های ایجاد شده در مرکز استان باعث کاهش برداشت آب از سد میناب برای شهر بندرعباس خواهد شد. 

وی همچنین از تامین آب شرب مردم میناب از طریق سد سرنی اشاره کرد و گفت: کلنگ اجرای این طرح به زمین زده شد و با سرعت بالایی در حال انجام است که با تکمیل آن برداشت آب دشت میناب برای مصرف این شهر نیز متوقف و آب آنها از منابع سطحی تامین خواهد شد. 

قصمی به اجرای پروژه های در حال اجرای میناب به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه ها وضعیت آب این شهرستان بهبود خواهد یافت. 

وی از ورود شرکت آب و فاضلاب استان به اجرای طرح فاضلاب میناب اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با جذب اعتبارات لازم، مناطق بیشتری از میناب را تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دهیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه با اجرا و نظارت دقیق میتوانیم پروژه های شهرستان میناب را پیش ببریم گفت: میناب یک شهرستان وسیع است و عملکرد امور آب و فاضلاب آن برای ما بسیار مهم است که امیدواریم با وفاق و همدلی فعالیت ها با انرژی بیشتر پیش برود. 

در ادامه این مراسم، عیسی سلیمانی مدیر جدید امور آب و فاضلاب میناب نیز با قدردانی از اعتماد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ابراز امیدواری کرد و گفت: با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان میناب میتوان به نقطه مطلوب دست یافت.

گفتنی است سلیمانی مدیر جدید میناب پیش از طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، مدیر امور آبفای شهرستان حاجی آباد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه