English

در راستای افزایش تولیدات کشاورزی محقق شد؛

راه اندازی نخستین گلخانه هیدروپونیک هرمزگان

مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان گفت: این مجموعه هشت هکتاری به عنوان اولین طرح گلخانه‌ای هرمزگان به روش هیدروپونیک تحت نظارت شرکت اسپانیایی ininsa و هروی سن به روش هیدروپونیک ایجاد شده است.

راه اندازی نخستین گلخانه هیدروپونیک هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عسکری، مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان با اشاره به مزایای این طرح بیان داشت: دنیا تغییر رویکرد تولید محصول از خاک به غیر خاک را دنبال می کند تا هم منابع آبی حفظ شود و هم محصول سالمتر به مصرف کننده برسد این تغییر رویکرد و سیستم موجب افزایش سه برابری محصول نسبت به تولید محصول در خاک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر سیستم، پتانسیل بالای تولید را در اختیار داریم و با این روش می‌توان میزان سرمایه گذاری در سازه را کاهش و هزینه دانش فنی را بالا برد.

مدیر فنی طرح گلخانه هیدروپونیک رودان تصریح کرد: در این واحد علاوه بر تولید محصول، واحد تولید نشا، واحد بسته بندی و پک بازاریابی نیز تعبیه شده که واحد تولید نشا می‌تواند پاسخگوی نیاز شهرستان باشد.

وی با اشاره به زمان آغاز فعالیت این طرح گفت: عملیات احداث سازه تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید و واحد نشا نیز مرداد ماه سال آینده فعال می‌شود و عملیات فنی هم از آغاز فصل کشت در سال آتی (شهریور ماه ۱۴۰۰) اجرایی می شود لذا با توجه به اینکه فصل کشت گلخانه هیدروپونیک یک ماه زودتر آغاز و این مجموعه در شهریور زیر کشت خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه