English

برای نخستین بار انجام خواهد شد؛

سیریک به عنوان منطقه آزاد گردشگری معرفی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: به دنبال آن هستیم سیریک را به عنوان منطقه آزاد گردشگری در کشور معرفی کنیم.

سیریک به عنوان منطقه آزاد گردشگری معرفی می‌شود

رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج ضمن اشاره به امضای تفاهم نامه میان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان و شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر سیریک  گفت: این تفاهم نامه در خصوص توسعه فعالیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی این بندر خواهد بود و در آن بیشتر بر حوزه گردشگری تمرکز شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم سیریک را به عنوان منطقه آزاد گردشگری برای اولین بار در کشور معرفی کنیم، افزود: برخی از شهرها در حال دنبال کردن این موضوع هستند و کار خود را شروع کرده اند.

برومند عنوان کرد: در سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری به هرمزگان موضوع منطقه آزاد گردشگری سیریک مطرح شد و شهرداری سیریک از بین شهرداری های هرمزگان بیشترین تعامل را با حوزه میراث فرهنگی دارد که به تبع آن ما هم از این موضوع استقبال خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به اینکه در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات خوبی در سیریک صورت گرفته است، بیان کرد: زیرساخت های خور آذینی در حال نهایی شدن است که می‌تواند به عنوان یک پایگاه گردشگری در استان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: سیریک در جوار سواحل مکران قرار گرفته و این موضوع فرصت خوبی است و باید از ظرفیت‌های آن نهایت استفاده را برد.

برومند در ادامه اظهار داشت: طرح اولین منطقه آزاد گردشگری در کشور را پیشنهاد داده ایم و هفته آینده در دفتر معاونت کردشگری کشور این طرح ارائه خواهد شد که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد سواحل مکران در این خصوص در حال همکاری است، افزود: حلقه کاملی بین دبیرخانه ستاد سواحل مکران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان و شهرداری و شورای اسلامی شهر سیریک ایجاد شده است.

وی در خصوص پرونده ثبت‌ ملی روستای بهمنی میناب به عنوان اولین روستای صنایع دستی در کشور بیان کرد: متاسفانه در این خصوص انتظارهایی که داشتیم از طرف مسئولان میناب محقق نشد و پرونده در مرحله داوری ناکام ماند و رای نیاورد.

وی افزود:زمانی که یک شهر به عنوان شهر ملی معرفی می‌شود باید زیرساخت ها و اقدامات لازم انجام پذیرد تا نظر مسئولان کشوری را به خود جلب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  هرمزگان عنوان کرد: این اتفاق در میناب انجام نشد ولی همین اقدامات در  بندرلنگه صورت پذیرفت و ثبت ملی بندرلنگه انجام شد که امیدواریم این پرونده امسال به سر انجام برسد.

برومند با اشاره به اختصاص اعتبار به توسعه گردشگری میناب گفت: ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به خور بندر تیاب اختصاص یافته و در مرحله شناسایی پیمانکار است که مرحله عملیاتی پروژه آغاز شود.

وی در پایان افزود: در توسعه بیشتر بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهر تاریخی میناب نیارمند تعاملات بیشتر مسئولان این شهرستان با حوزه میراث فرهنگی هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه